quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
0-24

Egy nap alatt már 1400-an váltottak ország- és vármegyebérletet (videó)

2023. április 25.

Kiderült, mikor és hogyan született meg az új szuperbérlet ötlete! Május 1-jétől jön, olcsó lesz és könnyen elérhető. Egy éven belül pedig az egységes menetrend és jegyrendszer is megvalósulhat a hazai tömegközlekedésben. Lázár János két kollégájával minden kérdésre válaszolt, tabuk nélkül.

Záporoztak a kérdések Lázár János építési és közlekedési miniszter keddi Facebook-élőjére, s a miniszter két kollégájával tabuk nélkül minden felvetésre válaszolt is. A tárcavezető Bói Loránd közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkárral és Hegyi Zsolttal, a MÁV-Start Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettessel együtt Szegedről, egy tram-trainről bejelentkezve állta a sarat, s közel 45 percen keresztül feleltek az elmúlt egy napban összegyűlt kérdésekre a május 1-jén életbe lépő új vármegye- és országbérlet kapcsán.

Elárulták többek között, hogy a két szakember volt az új szuperbérlet ötletgazdája, s a pandémia idején határozták el, hogy szükség lenne egy olyan általános érvényű bérletre, mely valamennyi közösségi közlekedési eszközre érvényes, s területalapú megoldást kínál. Lázár János építési és közlekedési miniszterként felkarolta a kezdeményezést, így született meg a vármegye- és az országbérlet.

A vármegyebérlet egy hónapra teljes áron 9450 forintba, diákoknak 945 forintba kerül. Az országbérletnél ugyanezek az árak 18 900, illetve 1890 forint. A vármegye- és országbérletekkel május 1-jétől a helyközi buszokon és vonatokon közlekedhetünk, a MÁV, a Volánbusz és a HÉV járatain (Budapest közigazgatási határán kívül) valamint Csongrád-Csanádban a tram-trainen is utazhatunk majd Hódmezővásárhely és Szeged között. Mint elhangzott, a vonatok közül egyedül azokra nem lesz érvényes, melyek Intercity minősítésűek, s helyjegyet kell rájuk váltani. Lázár János azonban felvetette, a következő hónapban készítsék elő, hogy az Intercityk is bekerülhessenek a rendszerbe, azokra is kiterjesszék a kedvezményt.

Elárulták, a hétfő óta a MÁV-appon már 1400 vármegye- és országbérletet vásároltak, péntektől pedig a MÁV-Start és a Volánbusz pénztáraiban és automatáiban is meg lehet majd venni az új termékeket. Azt várják egyébként, hogy a következő hónapokban lassan felpörög az értékesítés, de igazán őszre derülhet ki, hogyan fogadja a lakosság az olcsón és könnyen elérhető tömegközlekedési szolgáltatást, s mely vonalak, járatok az igazán kihasználtak. A MÁV és a Volánbusz mindenesetre felkészült a fokozott érdeklődésre, forgalomra. Lázár János kifejtette, ha bebizonyosodik, hogy méltányos és szimbolikus áron nagy az igény a szolgáltatásra, akkor az nyomós indok lesz arra, hogy jelentős összegeket fordítsanak a járműpark és az úthálózat, a vasúti pályák korszerűsítésére, fejlesztésére. „Két feladatunk van: jó és olcsó tömegközlekedést biztosítani. Az olcsó már megvalósult, a következő években a fejlesztésekre, a felújításokra tudjuk helyezni a hangsúlyt” – mondta a miniszter, aki beszámolt róla, a kormány hamarosan tárgyalni fog a magyar vasút következő tíz évének stratégiai tervéről, de ugyanígy a Volánbusz jövője is napirendre kerül.

Arról is szó esett, hogy az idei évben az új bérletrendszer várhatóan 8-9 milliárd forintba, jövőre 14 milliárd forintba kerül a központi költségvetésnek. Lázár János szerint ez fontos és igazságos támogatás a vidéki ingázók számára, hiszen a budapestiek hasonló nagyságrendű támogatást már 2010 óta kapnak a 9500 forintos Budapest-bérlet révén.

Kiderült egyébként, hogy a vármegye- és országbérlet csak az első lépés, amit a jegyrendszer és a menetrendek egységesítése követ. A várakozások szerint egy éven belül megvalósulhat az egységes jegyrendszer és menetrend is a vasúti és a buszközlekedésben.

A teljes videó itt nézhető vissza: