Több mint egymillióan utaztak tavaly a vasútvillamos-járatokkal

A vásárhelyiek és a szegediek a lábukkal szavaztak. Hatalmas siker a tram-train!
Tavaly csaknem 700 millióan utaztak a MÁV-Volán-csoport, vagyis a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a Volánbusz járatain – tájékoztatott vasárnap a MÁV Zrt. Közlésük szerint az elmúlt évben nőtt az utazások hossza is. Míg 2021-ben 3,1 milliárd utaskilométert regisztrált a MÁV-Start, 2022-ben már 4,75 milliárdot.
A társaság külön kitért rá, az újonnan átadott tram-train hálózaton a menetrend szerinti működés óta 847 ezer utazás volt Szeged és Hódmezővásárhely között, az utasforgalmi próbaüzemének kezdete óta pedig már mintegy egymillió utazáshoz vették igénybe a vasútvillamos-járatokat.
A Promenad24 többször is beszámolt róla, a menetrend szerinti, már fizetős szolgáltatás 2022. augusztus 1-jén indult meg a két megyei jogú város között, félóránként ütemezett szerelvényekkel. Október 29-ével további járatokkal egészült ki a menetrend, munkanapokon a reggeli legforgalmasabb időszakban sűrűbben közlekedtek a vasútvillamosok, s a jobb csatlakozáshoz igazítva, egy esti járat menetrend-változásával több idő maradt átszállni az utolsó Budapestről érkező IC-járatról. A tram-train olyannyira népszerű, hogy azóta megint sűríteni kellett: idén február 4-től a munkanapok reggeli és délutáni csúcsidőszakában 20 percenként közlekednek a szerelvények a két város között.
Korábban megírtuk, az üzemeltető kiváló eredményént értékeli, hogy a vasútvillamosok 97 százalékos pontossággal közlekednek, napi 5-6 ezer utazáshoz veszik azokat igénybe, és máris 3,5–4 ezer körüli havibérletet értékesítenek. A magyarországi kötöttpályás közlekedés történetében új fejezetet nyitó, rendkívül modern közlekedési eszköznek számító tram-train működtetésén egyébként közvetlenül több mint 120 vasutas dolgozik, köztük negyven járművezetővel, 23 jegyellenőrrel és 10 forgalmi vonalirányítóval. Összességében a háromszázat is meghaladja azoknak a munkatársaknak a száma, akik közvetetten kapcsolódnak napi feladataik elvégzése során a vasútvillamos üzemeltetéséhez, mint például pénztárosok, járműszerelők vagy a távközlési, biztosítóberendezési szakemberek.
A tények azt bizonyítják: a vásárhelyiek a lábukkal szavaztak a vasútvillamosra. Használják, szeretik, az életük részévé vált.