quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 23. szerda
  -  Béla
Tram-train

Több mint egymillióan utaztak tavaly a vasútvillamos-járatokkal

2023. január 30.

A vásárhelyiek és a szegediek a lábukkal szavaztak. Hatalmas siker a tram-train!

Tavaly csaknem 700 millióan utaztak a MÁV-Volán-csoport, vagyis a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a Volánbusz járatain – tájékoztatott vasárnap a MÁV Zrt. Közlésük szerint az elmúlt évben nőtt az utazások hossza is. Míg 2021-ben 3,1 milliárd utaskilométert regisztrált a MÁV-Start, 2022-ben már 4,75 milliárdot.

A társaság külön kitért rá, az újonnan átadott tram-train hálózaton a menetrend szerinti működés óta 847 ezer utazás volt Szeged és Hódmezővásárhely között, az utasforgalmi próbaüzemének kezdete óta pedig már mintegy egymillió utazáshoz vették igénybe a vasútvillamos-járatokat.

A Promenad24 többször is beszámolt róla, a menetrend szerinti, már fizetős szolgáltatás 2022. augusztus 1-jén indult meg a két megyei jogú város között, félóránként ütemezett szerelvényekkel. Október 29-ével további járatokkal egészült ki a menetrend, munkanapokon a reggeli legforgalmasabb időszakban sűrűbben közlekedtek a vasútvillamosok, s a jobb csatlakozáshoz igazítva, egy esti járat menetrend-változásával több idő maradt átszállni az utolsó Budapestről érkező IC-járatról. A tram-train olyannyira népszerű, hogy azóta megint sűríteni kellett: idén február 4-től a munkanapok reggeli és délutáni csúcsidőszakában 20 percenként közlekednek a szerelvények a két város között.

Korábban megírtuk, az üzemeltető kiváló eredményént értékeli, hogy a vasútvillamosok 97 százalékos pontossággal közlekednek, napi 5-6 ezer utazáshoz veszik azokat igénybe, és máris 3,5–4 ezer körüli havibérletet értékesítenek. A magyarországi kötöttpályás közlekedés történetében új fejezetet nyitó, rendkívül modern közlekedési eszköznek számító tram-train működtetésén egyébként közvetlenül több mint 120 vasutas dolgozik, köztük negyven járművezetővel, 23 jegyellenőrrel és 10 forgalmi vonalirányítóval. Összességében a háromszázat is meghaladja azoknak a munkatársaknak a száma, akik közvetetten kapcsolódnak napi feladataik elvégzése során a vasútvillamos üzemeltetéséhez, mint például pénztárosok, járműszerelők vagy a távközlési, biztosítóberendezési szakemberek.

A tények azt bizonyítják: a vásárhelyiek a lábukkal szavaztak a vasútvillamosra. Használják, szeretik, az életük részévé vált.