quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 25. péntek
  -  Márk
0-24

Lázár János kimondta: újratervezés van! (videó)

2023. január 19.

Téves és rossz gondolkodásnak tartja, hogy Magyarországot az EU-s pénzek húzzák ki a nehéz helyzetből. Az építési és közlekedési miniszter elárulta, mibe kell most fektetni!

A jelenlegi, háborús válságtól és energiakrízistől is sújtott változó gazdasági környezetben újra kell gondolni, hogy mik a gazdasági prioritások. A kormány ilyenkor félreteszi az eddigi fejlesztési terveket, elképzeléseket: újratervezés van. Ez azt jelenti, hogy minden területen megvizsgálják, mire van most leginkább szüksége Magyarországnak – erről Tatabányán beszélt Lázár János. Mint megírtuk, az építési és közlekedési miniszter az északnyugat-magyarországi vármegyék gazdasági szereplőinek érdekképviselőivel találkozott és egyeztetett.

„A közlekedés területén a cél, hogy megfelelő minőségű út- és vasúthálózattal tudjuk kiszolgálni a munkaadókat, a vállalkozókat, részben, hogy a munkaerő eljusson a munkahelyére, részben hogy az áruk és a termékek forgalmát biztosítani tudjuk. Olcsóvá kell tenni a tömegközlekedést, ez az én politikám” – fogalmazott a tárcavezető.

Lázár hangsúlyozta, a közlekedéspolitikának ma nem arról kell szólnia, hogy utat építek össze-vissza, meg általában legyen minden út jó, mert ez a jelen pillanatban nem tartható várakozás, hanem a közutas és a kötöttpályás beruházásokat rendszerbe kell foglalni: az emberek mindennapjait, mobilitását segítő, ugyanakkor gazdaságélénkítő hatású fejlesztéseknek kell megvalósulniuk a következő években. Magyarországnak pedig – mutatott rá – saját lábára kell állnia, ehhez meg kell találni a megfelelő befektetési pontokat.

„Az egy nagyon téves és rossz gondolkodás, hogy Magyarországot a kátyúból, a nehézségből vagy a felzárkóztatás igényéből majd az EU-s pénzek fogják kihúzni. Ennek vége lesz a következő hét évben, tehát nekünk olyan gazdaságra, olyan munkaadókra, olyan vállalatokra, olyan vállalkozásokra van szükségünk, amelyek annyi GDP-t tudnak termelni, hogy magunk is tudjunk fejlődni a magunk lábán. Ezért kell szerintem invesztálni a humán erőforrásba, a közlekedésbe, illetve sajnos most nagyon sokat az energetikába és a védelembe is” – fejtette ki.