quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely

Álmainkban Amerika visszainteget…

2023. január 17.

Tiszta Amerika. Márki-Zay Péter 2030-ig tartó városfejlesztési stratégiája: Hódmezővásárhely felzárkózik New Yorkhoz! Avagy az amerikaiak itt már tényleg a spájzban vannak…

Érdekes dologra hívta fel a figyelmünket a napokban több vásárhelyi olvasónk. Az önkormányzat hivatalos városfejlesztési stratégiai oldalán – „Vásárhely 2030 Stratégia. Együtt tervezzük városunk és generációnk jövőjét”, elérhetősége: www.vasarhely2030.hodmezovasarhely.hu – nem más feszít beköszöntő képként, mint a New York-i Szabadság-szobor. Ez mindenesetre azt jelzi, hogy a polgármesterben nem kicsi a szereptévesztés városban nem kicsi az ambíció: 2030-ra Hódmezővásárhelyen már New York lesz! Úgy tűnik, Márki-Zay Péter polgármester magasra teszi a lécet: le akarja szakítani a Nagy Almát. Persze az is lehet, hogy az amerikaiak már olyannyira a spájzban vannak, hogy a városháza hivatalos honlapját is Amerikából szerkesztik.

Az első gondolatunk az volt, hogy az ügyben megkeressük a Márki-Zay tengerentúli mikroadományainak milliárdjainak útját egyengető Korányi Dávidot, hogy mit tud az ügyről, de úgysem válaszolna, így erről letettünk. Vagy hívjuk fel Bajnai Gordont, hátha a DatAdat keze tette be a lábát? Á, nem… Ehelyett inkább az önkormányzathoz fordulunk ebben a rejtélyes sztoriban, ahol rengeteg az izgalmas kérdés.

Rögtön felmerül például, hogy lehet, hogy nem sikerült a 2030-ig szóló településfejlesztési stratégiához egy olyan nyitóképet, motívumot választani, amit a várost jelképezné. Ennyire ötlettelenek a város fura urai vagy ennyire „amerikásak”? Ekkora hatással volt rájuk a tavaly február 25-i Szent István téri Charlie-bulika – New York, New York? De tényleg, egyáltalán, hogy jön Hódmezővásárhelyhez a Szabadság-szobor? Ki találta ezt ki, s ki hagyta jóvá? Előfordulhat, hogy senki sem látta még ezt a városvezetés tagjai közül? Ha tudnak róla, eszébe sem jutott senkinek, hogy egy vásárhelyi szoborral, képpel ábrázolják a városfejlesztési stratégiát? (Különösen Márki-Zay hónapok óta tartó amerikai kampányfinanszírozási botrányának árnyékéban…)

A Szabadság-szobros portál rögzíti, hogy a Vásárhely 2030 Stratégia Hódmezővásárhely uniós költségvetési ciklushoz igazodó településfejlesztési stratégiája, ami 2027-ig és az azt követő három évre, így egészen 2030-ig szóló fejlesztési terveket, elképzeléseket tartalmaz. Itt emlékezünk meg róla, hogy a városfejlesztés és a városfejlesztési stratégia gondozása a városházán nem más, mint a napokban lemondott „üzleti zseni megoldóember” alpolgármester, Szabó János felségterületei közé tartozott. A jelek szerint ez a honlap is egy a balsikerű projektjei közül. Ezt is jól elintézte, ügyesen menedzselte, na! Vagy lehet, úgy gondolta, ha a Szabadság-szoborral reklámozzuk vásárhely fejlesztési stratégiáját, akkor hamarabb megjön a McDonald’s? Könnyen megeshet, hogy ezt már sosem tudjuk meg, mert a távozó „barát” (barát?) ezt a titkot is magával viszi a torony alól a kalapjával és a barna kiskabátjával együtt.

A különös ügyben tehát kérdéseket tettünk fel az önkormányzatnak mielőtt leveszik a képet. Többek között arról érdeklődtünk, miért gondolták úgy, hogy a 2030-ig tartó városfejlesztési stratégiához a legjobb illusztráció a New York-i Szabadság-szobor, miért nem inkább egy vásárhelyi szobrot, motívumot választottak? Arra is kíváncsiak voltunk, kinek az ötlete ez a nyitókép, s ki ellenőrizte, ki hagyta jóvá ezt a honlapot a polgármesteri hivatal részéről? Megkérdeztük, ki készítette ezt az oldalt, s mennyit fizetett érte a város. Végezetül arra kértük az önkormányzatot, magának a Vásárhely 2030 Stratégiának az elkészítéséért fizettek, fizetnek-e külsős vállalkozásnak, s ha igen, mennyit. Ha érdemi válaszokat kapunk, tájékoztatjuk róla olvasóinkat.

Borítókép: Vasarhely2030.hodmezovasarhely.hu