quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 19. szombat
  -  Emma
0-24

Most lehet igazán nagy a baj a benzinkutakon: nem indul újra Százhalombatta

2022. december 01.

Tovább csúszik a Mol százhalombattai Dunai Finomítójának újraindítása, mert a legutóbbi nyomáspróbán újabb műszaki gond akadt. Korábban december másodikára, péntekre tervezték a magyar olajvállalat szakemberei a restartot, amely most már biztos, hogy ezen a héten nem történik meg – írja az Index.

Ahogy arról korábban az Index is beszámolt: az elmúlt hetekben gőzerővel dolgoztak a Mol százhalombattai Dunai Finomítójának karbantartásán. A finomító körülbelül 55 százalékon üzemelt sokáig, miután egy tervezett karbantartási folyamat közben olyan meghibásodást észleltek, ami miatt újabb javításokra volt szükség. A magyar olajvállalat úgy tervezte, hogy december 2-től ismét teljes kapacitással termel majd az üzem, miután addig biztonságosan befejezik az egyik legkényesebb egység, a HDS karbantartását és ellenőrzését.

AZ INDEX INFORMÁCIÓI SZERINT A TEGNAPI NYOMÁSPRÓBÁN ÚJABB REPEDÉST TALÁLTAK A SZAKEMBEREK A RENDSZERBEN, ÍGY ÚJABB, MINIMUM 3 NAPOS CSÚSZÁS LESZ AZ ÚJRAINDULÁSBAN. 

Ez pedig a száraz tényeken kívül azt is jelenti, hogy igaza lesz Grád Ottónak, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkárának, aki néhány napja azt nyilatkozta: amíg a 480 forintos ársapka érvényben van, addig együtt kell élni azzal, hogy a nagykutakon is átmeneti készlethiány lehet. 

„A kormányzatnak el kell döntenie, hogy árat szabályozunk vagy üzemanyaggal látjuk el a piacot. Én azt gondolom, hogy a korlátozások ma már nagyobb kárt okoznak, mint amit az árnövekedés okozott a múltban” – fogalmazott Grád Ottó, a MÁSZ főtitkára.

A hiány oka prózai: nincs elég üzemanyag

Az RTL híradó érdeklődésére a Mol elismerte, hogy a napokban részleges, jellemzően pár óráig fennálló termékhiány a hálózatuk 20 százalékában jelentkezett.

Az Index úgy tudja: a Molnak nemcsak Százhalombatta újraindítása okozza a problémát, hanem a megfelelő mennyiségű import hiánya is. Az már az elmúlt napokban nyilvánvalóvá vált, hogy a csökkentett finomítói termelés nem képes ellátni a magyar piacot, ezért a Mol folyamatosan importál szlovákiai finomítójából olajat, de a logisztikai kapacitásai többet nem bírnak el.

Szakértők szerint

A HELYZET ORVOSLÁSÁHOZ AZ IMPORT KORÁBBI SZINTEKEN TÖRTÉNŐ HELYREÁLLÍTÁSA A KULCS,

hogy újból érkezzen megfelelő mennyiségű import az országba, mert jelenleg az ország ellátása szinte kizárólag a Molra hárul. Számos szereplő, aki jelenleg ellátási gondokra hivatkozik – például az ENVI Csoport –, korábban igen aktív importőr volt, azonban a nagykereskedelmi hatósági ár miatt ezt a tevékenységet felfüggesztette, illetve minimalizálta. Így lényegében kikerül minden szerződéskötési kötelezettséget.

forrás index.hu