A makói önkormányzat minden költséget átvállal, ha nyitva marad a kisposta

Elengedik a bérleti díjat, átvállalják a rezsiköltségeket és a munkabéreket is. A polgármester indítványát hétfő rendkívüli ülésen fogadta el a testület, egyeztetés indul a Magyar Posta Zrt.-vel.
A makói önkormányzat egyeztetést kezdeményezett a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatóságával a november 12-én ideiglenesen bezárt makói 2-es posta újranyitása érdekében. A város szeretné elérni, hogy az állami cég továbbra is biztosítsa a makói lakosok számára rendkívül fontos szolgáltatások a kispostán.
A hétfői rendkívüli testületi ülésen Farkas Éva Erzsébet polgármester előterjesztésére – melynek tartalmáról, főbb pontjairól portálunk is többször beszámolt már – a képviselők egyhangúlag arról döntöttek, hogy a tervezett szüneteltetés időszakára átvállalják a kisposta üzemeltetésének teljes költségét, azaz lemondanak a bérleti díjról, kifizetik a rezsiköltségeket és a hivatal dolgozóinak bérét is. A polgármester hozzátette: a Magyar Posta vezetősége vizsgálja az újranyitás lehetőségét.
Farkas Éva Erzsébet elmondta, a önkormányzat a nyáron több mint 10 millió forintos beruházással kívül-belül fel is újította a helyiek által csak kispostának hívott hivatal épületét, s az energiatakarékosság jegyében modern hűtő-fűtő berendezésekkel is felszerelték a postát. A város már ezekkel a beruházásokkal egyértelműen kinyilvánította hosszú távú elkötelezettségét a 2-es posta fenntartása mellett – szögezte le a polgármester. A cél most az, hogy elérjék a Magyar Postánál a makói kisposta újranyitását.
Az ülésen az is elhangzott, a kisposta életben tartása azért is fontos, mert a makói postai szolgáltatások 40-45 százalékát ez a hivatal látta el.