Cseri Tamás: Márki-Zay kampányfinanszírozása minden, csak nem átlátható és tisztességes

Vásárhely polgármestere külföldi érdekek embereként vett részt a magyar választásokon – mondta el a Promenad24-nek Cseri Tamás. Az önkormányzati képviselő szerint könnyen lehet, hogy a vásárhelyi polgármester-választásokat is az amerikai júdáspénzek fogják befolyásolni.
Legutóbbi sajtótájékoztatóján azt mondta, Márki-Zay Péternek tisztáznia kellene, mit vártak az amerikai támogatók a közel 2 milliárd forintért, amit a kampányára adtak. Kiderült azóta valami?
Természetesen nem. Márki-Zay Péter a szokásos módszert alkalmazza, másra mutogat és ködösít. Most azt állítja, nem is a politikai kampányra kapták a pénzt, hanem egy tájékoztató kampányra. Na, persze. Azt is folyton emlegeti, hogy nem törvénytelen, hogy a Mindenki Magyarországa Mozgalmat Amerikából pénzelték, hiszen az egy civil szervezet, nem párt, vagy nem volt jelölőszervezet a választásokon. Remélem, ezt a nyomozóhatóságok majd kiderítik. A legfontosabb kérdés azonban az, hogy Márki-Zay Péter a külföldi érdekek embereként akart Magyarország miniszterelnök lenni, nem a magyarok embereként. Külföldi érdekek strómanjaként jelentkezett be az ország vezetésére, az őt támogató gazdasági kör pedig – mint kiderült – az országot évek óta nyomás alatt tartó Soros-szervezetektől és a CIA-től sem állt távol. Nem hiszem, hogy ennek a jelentőségét vagy súlyát el lehet túlozni. Méltatlan a magyar emberek képviseletére az, aki mögött a külföldi érdekek állnak. Ez már lényegesen túl van a pártpolitikai nézeteltéréseken.
Nem voltak erre korábban árulkodó jelek?
Ismert volt, hogy profi amerikai kampánytanácsadók segítették a munkáját, és korábban is elmondtuk a kampány során, hogy Márki-Zay Péterék számolatlanul öntik a pénzt a közösségi médiába. Most már azt is tudjuk, csak a Facebookon több mint félmilliárd forintot költöttek hirdetésekre. Van azonban nagyon sok kérdés, amit még tisztázni kellene.
Mire gondol?
Amennyiben Márki-Zay Péter komolyan gondolja, hogy tisztességesen elszámol a kampányköltéseivel, arra is felelnie kell, mennyit mentett át ebből a családjának és a klientúrájának. Mennyit kaptak ebből a hozzá közel álló vállalkozások, és mennyi pénz maradt neki a következő kampányaira? Könnyen meglehet ugyanis, hogy az amerikai júdáspénzekkel akarják majd a következő, 2024-es vásárhelyi önkormányzati kampányt is befolyásolni. Márki-Zay saját elmondása szerint még nyáron is százmilliók érkeztek, lehet, hogy majd az MMM indít egy újabb „tájékoztató kampányt”, amelyben hazugságokkal akarják félrevezetni a vásárhelyieket. Az is érdekes kérdés lehet, hogy az előző, 2019-es kampányában mennyi külföldi támogatás volt, hiszen emlékezhetünk, Kész Zoltánnal akkor is tárgyalt hasonlóan zavaros hátterű szervezetekkel Amerikában.
Miért fontos az, hogy a polgármester családja és a hozzá közel álló vállalkozók részesültek-e az amerikai kampánypénzekből? Ha dolgoztak a kampányon, akkor megérdemlik, nem?
Persze. De nem lennék meglepve, ha ezek a vállalkozók támogatnák majd a következő kampányát, és így Márki-Zaynak ismét a jogszabályokat megkerülve állnának rendelkezésére számolatlanul a milliók. Kíváncsi lennék például, hogy a városi pénzen kistafírozott Jovány Gyula, aki a kampányfuvaros volt, mennyit szakított a kampányban. Akinek vastagon fizettek, annak lehet, hogy a következő kampányban majd kedve támad „önkéntesen” segíteni. Márki-Zay Péter folyamatosan a tisztességről meg az átláthatóságról beszél, miközben zavaros hátterű, külföldi pénzekből kampányolt, már-már a törvénytelenség határait súrolva, és azóta is sumákol, mennyi pénz maradt. Azt se felejtsük el, hogy a saját politikai elvbarátai és kampánytársai kérték először számon rajta a megmaradt pénzeket! Márki-Zay Péter kampányfinanszírozása minden, csak nem átlátható és tisztességes.