Kik lehettek a haszonélvezői Márki-Zay amerikai milliárdjainak?

Továbbra sem világos, kapott-e a külföldről érkező kampánytámogatásokból Márki-Zay klientúrája, családja, haveri köre, s ha igen, milyen szolgáltatásért és mennyit. Amíg nincs válasz ezekre a kérdésekre, addig az úgynevezett „elszámolása” lófüttyöt sem ér.
Tovább dagad a botrány Márki-Zay Péter úgynevezett „elszámolása” körül, melyről a Promenad24 is többször megírta, nem más, mint egy orbitális kamu. Csak egyetlen dolog vált biztossá: Márki-Zayt külföldről, Amerikából pénzelik. Mégpedig nem kicsit, hanem nagyon. Kiderült, az Action for Democracy nevű – sajtóhírek szerint Soros Györgyhöz közel álló – amerikai szervezettől nyolc részletben 1,85 milliárd forintnak megfelelő dollár hullott mozgalmához, melyet a kampányra, bocsánat: felvilágosító tevékenysége költöttek. Még a választás után, júniusban is érkeztek az MMM-hez a százmilliók dollárban a tengerentúlról. Sőt, Márki-Zayék számláján – állítólag – meg is maradt még vagy 80-100 millió elkölthető forintocska az amerikai pénzből.
A politikus azt állítja, a titokzatos külföldi finanszírozók nem kértek semmit cserébe a támogatásért, de ez finoman fogalmazva is nehezen hihető, olvasóink fantáziájára bízzuk, vajon milyen érdekeknek kell megfelelnie annak, akik ilyen jelentős támogatást zsebel be Amerikából…
Az országos sajtó, az elemzők, a korábbi miniszterelnök-jelölttel (elvileg) „szövetséges” ellenzéki pártok és a vásárhelyi emberek is napok óta értetlenkednek azokon a horribilis költéseken, amiket Márki-Zay maga ismert el és részletezett kampánya kapcsán. Ismételjük át:
- 530 milliót öntöttek ki Facebook-hirdetésrekre,
- SMS-ekre összesen 117 millió forintot égettek el,
- emellett interaktív (?) robothívásokra 46 milliót,
- egyéb reklámokra 52 milliót,
- a call centerre pedig 127 milliót sem sajnáltak.
- Tollakra(!) 44 millió,
- szórólapokra 76 millió,
- óriásplakátokra 87 millió,
- újságokra 117 millió,
- egyéb szóróanyagokra 24 milliót,
- grafikára, webdizájnra, kiadványszerkesztésre pedig 26 milliót tapsolt el Márki-Zay és csapata.
- Buszoztatásra(!) 97 milliót,
- marketingre (szolgáltatások és tanácsadás) összesen nem kevesebb mint 145 milliót szórtak szét a kék szalagosok.
A vásárhelyi olvasókban – is – joggal merül fel a kérdés, vajon kiknek, milyen szolgáltatásért, mennyi pénz jutott ebből.
- Például részesült-e a 97 milliós buszoztatási megbízásból a polgármester haverja, Jovány Gyula vásárhelyi vállalkozó, akit az önkormányzat éves szinten százmilliós szerződéssel tömött ki, miközben a buszai üresen köröznek a városban. Mint ismert, Joványék rendszeresen fuvarozgatták a miniszterelnök-jelöltet és híveit az országos kampányolgatás körútjai során.
- Arra is fontos lenne választ kapni az átláthatóság, a tisztaság és a tisztesség jegyében, hogy a kommunikációs, a webes munkákat érintő és egyéb tanácsadói szerződésekben vajon felbukkannak-e a családtagok, rokonok, netán barátok. Nem egyszer beszélt ugyanis arról Márki-Zay, hogy a felesége a fő tanácsadója, de közismert az is, hogy az egyik veje a politikushoz közel álló, közéleti-politikai profilú közösségi oldalakat kezelt, és egyéb kampánymunkákban is segítette az apóst.
Igencsak nehéz elhinni, hogy az összes családtag, rokon, barát és haver, aki így vagy úgy, de felbukkant a miniszterelnök-jelölt permanens országjáró kampányolgatásában, önzetlenül, ingyen és bérmentve segített! Korántsem lehet tehát kizárni, hogy a nagy „korrupcióüldöző” és morálbajnok Márki-Zay és klientúrája busás hasznot húzott a mintegy 2 milliárdos amerikai támogatásból. Hogy mi történt a „tiszták koalíciójának” háza táján, arra csak egy normális, rendes, tisztességes elszámolás adhatna választ.
Ezeket a cikkeinket is ajánljuk a témában:

Márki-Zay kampányelszámolása: egy jó nagy kamu
Számokat sorol fel, de azt nem, kinek, milyen szolgáltatásért fizettek, ami a legfontosabb, kiktől érkezett a mintegy 2 milliárd forintnyi amerikai dollártámogatás.

Kiderült: 1,8 milliárd forintnyi dollárral támogatták Márki-Zayékat a kampányban
Továbbra sem tudni, kiktől származik a csaknem kétmilliárd forintnak megfelelő, dollárban kapott támogatás, amit Márki-Zay és mozgalma kapott. Pikáns ugyanakkor, hogy az MMM-nél 530 millió ment Facebook-hirdetésekre, 97 millió buszoztatásra, 290 millió robocall- és SMS-kampányokra, de marketingre és tanácsadásra is szórták a pénzt.
Fotó: MTI/Illyés Tibor