Négy tantermet teljesen felújítottak a vásárhelyi Aranyossy-iskolában

Mintegy negyven tanulásban akadályozott, illetve autista, specifikus módszerekkel tanuló diák kezdheti meg az új tanévet immár európai színvonalú infrastrukturális körülmények között.
Megújult a hódmezővásárhelyi Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola négy tanterme. Csordás-Makó Ildikó általános igazgatóhelyettes a Rádió 7-nek adott interjúban kifejtette: az érintett helyiségekben a padlózattól a mennyezetig teljes cserét végeztek a nyáron. Új világító- és fűtőtesteket, valamint vezetékeket helyeztek el. Az ablakokat már korábban cserélték ezekben az immár teljesen modern, korszerű termekben, melyeket szeptember 1-jével vehettek birtokba az itt tanuló diákok.
A fejlesztést az intézmény önerőből hajtotta végre. A beruházás által több mint negyven gyerek, vagyis három tanulásban akadályozott osztály (ők a jelenlegi elsősök, harmadikosok és hatodikosok), illetve egy autista, specifikus módszerekkel tanuló, összevont osztály kezdhette a tanévet megújult környezetben. „Az elsődleges cél az volt, hogy a sérült tanulóinknak európai színvonalú termeket tudjunk biztosítani. Most már sokkal barátságosabb, modernebb körülményeket tudunk nekik kínálni, mint korábban. Az energiahatékonyságot is nagyban figyelembe vettük a projekt során” – részletezte Csordás-Makó Ildikó.

Az igazgatóhelyettes elárulta, folyamatban van egy interaktív panelt érintő beruházásuk, beszerezését, de egyébként is szerencsés helyzetnek örvendhet az intézmény, mert a fenntartóváltás óta évről évre megújulnak és bővülnek a nevelés, oktatást segítő eszközeik.
Csordás-Makó Ildikó elárulta, idén ősszel 30 fő kezdett az óvodájukban, a teljes intézményi létszám 159 fő. Körülbelül 50 autizmussal élő diákot oktatnak, nevelnek az Aranyossyban, az ide járó fiatalok többsége tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott, hallás- vagy látássérült.
„Az új tanév egyik legfontosabb feladata és kihívása számunkra az lesz, hogy mi rendezzük a megyei komplex tanulmányi versenyt, ahol a megye összes érintett intézményét vendégül látjuk. Számos különféle témakörben fog zajlani a verseny, legnagyobb részt a ‘Petőfi 200’ emlékév jegyében. A résztvevők magyar, történelem, földrajz, informatika, természetismeret és technikai életvitel tantárgyakból mérik majd össze tudásukat” – tájékoztatott.
Hozzátette, a négy tanterem teljes fejlesztése után a közeli jövőben nem annyira az infrastrukturális fejlesztések szerepelnek a terveik között, hanem egy nagyobb cél érdekében igyekeznek pénzügyi tartalékot képezni. A városban ugyanis nem tudnak továbbtanulni a tanulásban akadályozott diákjaik, ezért arra törekednek, hogy szakképzési lehetőséget teremtsenek számukra Hódmezővásárhelyen.