A gyermekvédelmi törvény működik: nem adja le egy kereskedelmi tévé a Pride idei kampányfilmjét

A Budapest Pride idei, két homoszexuális férfi egymásra találását bemutató kampányfilmjét már nem mutatja be az a televíziós csatorna, aki korábban rendre sugározta ezeket a reklámokat.
A gyermekvédelmi törvényre hivatkozva dobta vissza a Budapest Pride kampányfilmjét egy tévécsatorna. A szervezet egyébként minden évben forgat egy kisfilmet a rendezvényhez, amivel több tévécsatornát is meg szoktak keresni, hogy társadalmi célú hirdetésként futtassák a videót – olvasható a Mandiner cikkében.
Idén egy olyan kereskedelmi televízió jelezte, hogy nem adja le, amely a korábbi években sugározta a reklámokat.
A csatorna a médiatörvény alábbi cikkelyére hivatkozott:
„Mttv. 32. § (4a) * Nem minősül közérdekű közleménynek vagy társadalmi célú reklámnak az olyan műsorszám, amely alkalmas a gyermekek megfelelő fizikai, szellemi és erkölcsi fejlődésének a kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme a szexualitás öncélú ábrázolása, a pornográfia, továbbá a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése.”
Forrás: Magyar Nemzet