quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 16. hétfő
  -  Jusztin
Makó

Felszámolják a halálkereszteződést- Szinte kész a Makó-rákosi úti körforgalom

2022. március 26.

A jó időben újra felvonultak a munkagépek.

– Volt, hogy éppen ettünk, és a hatalmas csattanástól úgy megijedtem, hogy kisesett a kezemből a kanál. Mondtuk is egyből, ismét baleset történt. Sajnos én már itt rengeteg balesetet láttam- nyilatkozta portálunknak László József, aki 1967 óta lakik a Makó-rákosi úti kereszteződéssel szemközti tanyán. Elmondta: Volt olyan időszak, amikor szinte mindennapos volt, hogy leszállt a mentőhelikopter a környéken, vagy a szirénák hangja.

– Amióta megépült az elkerülő, és sűrűbb lett a forgalom. Sokan meg is haltak sajnos már itt. Nagyon száguldoztak, nem ismerték a lassítást, mennek, mint az őrültek, hát, akkor jó, hogy baleset volt. Rákos felöl is, a város felöl is sokszor alig fékeztek. Kiraktak egy táblát, azután minden baleset után kitettek még egy táblát, fekvőrendőrt, minden, semmit nem ért, vagy legalább is nem sokat. Figyelmetlenek sokan. Olyan is volt, hogy jött a kamion Rákos felöl, és nagyon elnézte a sofőr. Vagy 90-el belehajtott a kereszteződésbe, azután nagyot fékezett. Még az a szerencse, hogy nem jött semmi, és ekkor már kinn voltak a nagy táblák is.

József szerint nagyon nagy szükség volt már arra, hogy valahogy orvosolják a halálkereszteződés problémáját, hiszen emberi életeken múlt. Most pedig, amikor újra felvonultak a munkagépek örömmel nézte a munkásokat, akik az utolsó simításokat végezték szombaton délelőtt. A térkövet pakolták, rendezték a szegélyeket, még a vonalak felfestése van hátra.

– Láttam a nagy buszbalesetet is pár éve, de bárcsak ne láttam volna ennyi balesetet- mesélte. Elmondta azt is gyakran kérdezték a rendőrök, látott-e valamit, és rengetegszer látott mentőt, tűzoltóautót, mentőhelikoptert is, amik a balesethez érkeztek.

A kereszteződésben mindig sok baleset történt, az előtt is, hogy megépült volna az útba érkező M43-as autópálya elkerülő szakasza. Azóta pedig csak megsokszorozódott a balesetek száma, ezek sajnos sokszor halálos kimenetelűek voltak.

Többször felvetődött a téma a makói városházán is, még az előző városvezetés idejében is, akkor a makóiak lámpás kereszteződést tudtak volna elképzelni a táblák helyet. A probléma most látszik megoldódni. 2021 szeptemberében írtunk róla, hogy elkezdték az építést. Az út a Magyar Közút Nonprofit Zrt. –hez tartozik. Akkor azt írtuk: Lázár János, a térség országgyűlési képviselője, a város, valamint – a másik irányból nem Makóhoz tartozó legközelebbi településként – Csanádalberti önkormányzata is szorgalmazta a körforgalom építését.

2019-ben született egy kormányhatározat, miután Palkovics László miniszterhez is eljuttatták a kérelmet, és a kiemelt központi projektek között épülhetett meg. A beruházás befejezésének időpontjaként, akkor 2022. júniusát jelölték meg, ám hamarabb elkészült.