Jön a nyári gumik szezonja: Lőkös Nándor osztja meg a legfontosabb tudnivalókat

Mikor érdemes lecserélni a téli szettet? Megéri-e használt abroncsot venni, és kiknek lehetnek jók a négyévszakos gumik? Ezeket a kérdéseket is megválaszolja a Lőkös Gumiszerviz üzletvezetője.
– Van egy írott, vagy íratlan szabály, hogyha a napi átlagos hőmérséklet 7 fok felett van, akkor már érdemes váltani nyári gumira, persze figyelembe kell venni, hogy az autósok többsége mikor használja a gépjárművet – osztotta meg a Makó Híradóval Lőkös Nándor, aki már gyermekkorát is a gumiabroncsok között töltötte, hiszen családi vállalkozásuk 1990 óta működik, szervizük a legrégebb óta működő szerviz a városban.
Aki kora hajnalban használja az autót, az még várjon, de aki napközben ül a volán mögé, annak érdemes betartani a 7 fokos cserét, amely náluk március 20-tól szokott lenni, de az időjárás változásával egyre jobban kitolódik későbbre.
– Ha van külön szettünk, akkor ellenőriztessük egy erre szakosodott szervizben a gumiabroncsok állapotát, korát, kopottságát! – hangsúlyozta Lőkös Nándor, aki aláhúzta: a jogszabály szerint a minimális profilmélység 1,6 milliméter, a 75 centiméternél kisebb átmérőjű abroncsok esetében, személyautóknál.

– A tapasztalat azt mutatja, és a vezető gumiabroncs gyártók is azt mondják, hogy a minimális profilmélysége egy nyári guminak 3 milliméternek kell lennie, ezt több abroncsnál is már jelölik, vannak márkák, amin van jelölés az 1,6 milliméternél és a 3 milliméternél, ezt vegyük figyelembe! – hívta fel a figyelmet, továbbá hozzátette: mindezt egyenletes kopás esetében nézzük, így több helyen kell mérni a profilmélységet: a két szélén, a közepén, illetve körbe az abroncson.
Nem mindegy a gumiabroncsok életkora sem: egy nyári gumi maximálisan 7-8 évig használható, azonban a vezető gumiabroncs gyártók 5 évre ajánlják, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ennél később cserélik, azonban a téli gumit nem érdemes fent hagyni nyáron is.
– Nem gazdaságos nyáron téli gumival járni, ugyanis zajosabb, nagyobb a fékútja, és nagyobb az üzemanyagfogyasztás is, valamint hamarabb elkopik – hívta fel a figyelmet Lőkös Nándor
Érdeklődésünkre elmondta, egyre többen vásárolnak új gumiabroncsot, hiszen jó állapotú, fiatal használt gumit nehéz találni a piacon megbízható forrásból.
– Jellemzőbb, hogy most már új gumiabroncsot vásárolnak az emberek, azonban nagyon árérzékeny a piac, számít az ár is, de azt mondom, hogy ne az alapján döntsünk, hanem kérjük ki szakértő véleményét, vagy keressünk fel egy gumiszervizt! – emelte ki.
Vannak, akik a négyévszakos gumi mellett teszik le a voksukat – ezeknek mintázata télies, keveréke nyárias, ezt azoknak ajánlják, akik keveset és a városban használják az autót.

– A gépjárművet mindig a gyártó által meghatározott mérettel szereljük, a legtöbb autóban ez fel van tüntetve egy címkén a karosszérián, vagy a kézikönyvben, és a légnyomás is ott szerepel. Eltérő méretnél azonban más a légnyomás! Persze attól is függ, hány személyt szállít egy gépjármű, annak megfelelően kell beállítani – osztotta meg az üzletvezető, aki a hamarosan lekerülő téli gumik tárolása kapcsán is megosztott egy-két tanácsot.
Érdemes zárt, száraz, hűvös, napfénytől és fagytól védett helyen tárolni a gumikat, amiket célszerű elrakás előtt letakarítani, kiszedegetni belőle a kavicsokat, figyelve arra, hogy meg ne sértsük a futófelületet, illetve gumiápolót is használhatunk az abroncsok élettartamának megnövelésére.