Országszerte akadozott az üzemanyag-ellátás, hétvégén is gond lehet

A hétvégén tovább növekedhet a benzinszükséglet, és ez már okozhat üzemanyag-ellátási problémákat.
Elemzői vélemények szerint a benzinár elérhetné az 594 forintot literenként, a gázolaj pedig 640 forintba kerülne, ha nem lenne a kormány által bevezetett ársapka. Amikor még csak a kiskereskedelmi áron volt árstop, akkor a benzinkutak egy része első reakcióként mennyiségi korlátozást vezetett be. De a kormány második körben az üzemanyagok nagykereskedelmi árát is 480 forintban maximálta egy február végi rendelettel, május 15-ig.
Most a nagykereskedőket érinti leginkább az ársapka, hiszen száz forintot buknak minden eladott üzemanyag literjén, mert nagyjából ennyi a nagykereskedelmi és a hatósági ár különbsége – ezt Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu ügyvezető igazgatója nyilatkozta a 24.hu-nak, majd kitért arra, hogy
EGYEDÜL A MOL SZÁLLÍT BIZTOSAN A KUTAKNAK, DE AZ Ő LOGISZTIKAI KAPACITÁSA SZŰK KERESZTMETSZET, EZÉRT EGYRE TÖBB BENZINKÚTON LÁTHATJUK, HOGY ÁTMENETI KÉSZLETHIÁNY ADÓDHAT MÁR AZ ALAPTERMÉKEKBŐL IS.
Bujdos Eszter szerint a héten egyre több kúton jelentkezhet készlethiány, és a hosszú hétvégén is problematikus lehet egyes helyeken a kiszolgálás. A szakember szerint nem tudni, hogy a szűk kapacitás mellett hogyan fogják tudni az összes benzinkutat feltölteni négy napra üzemanyaggal.
A Független Benzinkutak Szövetségének (FBSZ) elnöke, Egri Gábor megerősítette, amit Bujdos Eszter mondott a portálnak.
Szerinte már vannak ellátási problémák, ők is tapasztalják, hogy a kisebb üzemanyag-nagykereskedők egy része korlátozza, illetve megszüntette a kiszállítást a benzinkutakra, kvázi a Mol tartja a frontot.
EGYETÉRTETT AZZAL IS, HOGY A HOSSZÚ HÉTVÉGÉN IS LEHETNEK ELLÁTÁSI GONDOK.
Hozzátette: a piac hetven százalékát a Mol szolgálta ki eddig nagykereskedőként, a maradék harminc százalékát pedig más üzemanyag-nagykereskedők.
Az FBSZ tagjai és partnerei áthidalásul most éppen a Mollal kötnek ellátási szerződést. Véleménye szerint ha a Molra rázúdul ez a harminc százalék, az logisztikailag nehéz helyzetet fog eredményezni, és nem fogják tudni úgy kiszolgálni a piacot, mint eddig.
Németországban 2,2 euró a gázolaj (880 forint), Svédországban 985 forintnyit kell fizetni egy literért, ebből adódóan sokan megállnak tankolni hazánkban.
Forrás: Index