quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 21. hétfő
  -  Dániel, Daniella
Makó

Királyhegyesi kisiskolások sikere

2022. február 17.

Igencsak szép eredményeket ért el a királyhegyesi iskola két alsó tagozatos csapata is a HEBE Kft. országos történelmi projektversenyén. A címlapképen: Fónád Zétény, Varga Hanna és Bognár Boglárka csapata.

Horváth Levente, Miklós Botond és Barta László csapata a 4. osztályos szinten 5. helyezést ért el., míg Fónád Zétény, Varga Hanna és Bognár Boglárka csapata a 3-4. osztályos szinten 4. helyezést ért el Mindkét csapat tagjait Juhász Dolli tanítónő készítette fel a HEBE Kft. országos történelmi projektversenyére.

Horváth Levente, Miklós Botond és Barta László

A gyerekek a HEBE Kft. 2021/2022-es tanévére meghirdetett Széchenyi emlékversenyre neveztek, s készítették el reformkori Magyarország egyik fejlesztési motorjának számító Széchenyi Istvánnal és munkásságával kapcsolatos pályázataikat.

[Best_Wordpress_Gallery id=”580″ gal_title=”királyhegyesi diákok”]

Széchenyi nevével többek közt a Lánchíd építése, az ügető, a balatoni gőzhajózás beindítása fűződik (az 1846 szeptemberében a próbaútra indult lapátkerekes gőzhajója – mely egyes alkatrészei tengeren érkeztek, s Füreden szerelték azokat össze többségében az Óbudai Hajógyárban készült elemekből – korhű mása 2014 óta ismét közlekedik a tavon). Az eredeti gőzhajó fából készült testét 1869-ben vasra cserélték, majd a hajót 1887-ben kivonták a forgalomból, majd szétbontották. De a Duna és a Tisza gőzhajózása elindítását is eredményesen szorgalmazta.

Azt azonban csak nagyon-nagyon kevesen tudják, hogy az angliai útján szembesült azzal, hogy Magyarország akkor is mennyire elmaradott volt a szigetországtól, s ez is ösztönözte a korszerűsítésekre.

Az pedig szinte senki sem tudja, hogy angol vécét az országban először az ő, ma is meglévő és múzeumként működő nagycenki kastélyában szerelték fel…