Bogyót és Babócát is látták az apátfalvi gyerekek

Tapasztalatcsere, óvodások játékos angol tanítása valamint szegedi és makói kirándulás is színesítette az apátfalvi felnőttek és gyerekek életét, köszönhetően a „Közösségi szolgáltatások fejlesztése Csongrád megyében” pályázatnak. A képen apátfalvi gyerekek a szegedi adventi vásár szalmalabirintusában.
Humán közszolgáltatói workshopok Apátfalván
A projekt ideje alatt 3 alkalommal találkoznak a humán közszolgáltatásban dolgozók tapasztalatcsere céljából. A workshopoknak köszönhetően a humán közszolgáltatásban dolgozóknak lehetőségük nyílt egymást megismerni, tapasztalatot és módszert cserélni, valamint egyéb, a projektet nagy mértékben érintő, kardinális kérdéseket megvitatni. A találkozók célja ezen kívül a projekt folyamatos nyomon követése, minden résztvevőnek a saját szakterületét érintő lezajlott programok értékelése, valamint a még hátralévő programelemekre való felkészülés. A workshopokon a következő területek szakemberei találkoznak: pedagógusok (óvoda és iskola), önkormányzati munkatársak (akik érintettek a pályázat lebonyolításában vagy elkészítésében), család-és gyermekjóléti szolgálatok munkatársai.
Játszva angolul
A projektelem célja az óvodás korú gyermekek angol nyelvre való tanítása játékos feladatok segítségével. A nyár folyamán a Maros utcai óvodában, valamint a Rákóczi és a Dózsa György utcai Óvodában is folyamatosan zajlottak a foglalkozások. Az első foglalkozáson az óvodások megismerkedtek az angollal, mint idegen nyelvvel, később dalokat hallgatva közösen énekeltek, valamint színezés közben sajátítottak el további angol szavakat. A testrészek tanulása is játékos módon zajlott, mondókákkal, gyermekdalokkal. Az állatok témaköre nagy népszerűségnek örvendett, szívesen tanulták a hozzá kapcsolódó kifejezéseket. A változatosság jegyében többször ismételtek egy-egy témakört, illetve minden alkalommal más módszerrel tanulták a kifejezéseket. A tevékenységek során a gyermekek folyamatosan fejlődtek, az ismétlések alkalmával pedig elmélyült a megszerzett tudásuk, így már segítség nélkül is képesek voltak néhány dalt elénekelni, illetve egyszerűbb kérdésekre a tanult sémák alapján válaszolni. A következő tanévben Apátfalván a gyermekek két csoportra bontva vettek részt a foglalkozásokon, előzetes tudásuknak megfelelően.
Föld napja az oviban
A programelemnek köszönhetően nyílt lehetőségük a gyermekek ismereteit bővíteni a Földünkről és annak élővilágáról. Megbeszélték az élet feltételeit és azok hiányának fontosságát. Megtudták, milyen veszélyes a Föld szennyezése, és hogy mit tehetünk ellene. Megtanulták, hogyan kell szelektíven szétválogatni a szemetet, amit a gyermekek szemmel láthatóan élveztek és szívesen segítettek. A környezetvédelem kapcsán fenntartható forrásból származó új energiaforrásokról és azok jelen és jövőbeni jelentőségéről is beszélgettek velük. Közösen elültettek néhány árvácskát, és együtt elfogyasztottak egy kis csemegét is.
Gyere te is kirándulni
A Gyere te is kirándulni programelem az óvodásoknak kedvezett, eljuthattak számos izgalmas helyre, köztük például a szegedi adventi vásárba is. A gyermekek szülei is részt vehettek a kiránduláson, mely kiváló lehetőség volt arra, hogy a gyermekek szülei még jobban megismerjék egymást, valamint hogy egy nagyszerű közösséggé formálódjanak. A vásárba busszal jutottak el, s mielőtt elindultak, minden gyermek és szülő kapott egy csomagot az útra, amelyet a pályázat anyagi forrásaiból biztosítottunk. A délután során ellátogattak a Dóm térre, ahol lehetőségünk volt kipróbálni a szalmalabirintust, megcsodálták az árusok különféle portékáit, majd a Mesés Kastélyban megnéztük a Bogyó és Babóca kiállítást is. A szülői felajánlásoknak köszönhetően minden gyermek kapott egy-egy kürtős kalácsot, illetve egy hópelyhes hűtőmágnest is. Miután egy kissé besötétedett, megcsodálták a Dóm tér karácsonyi fényeit, a világító szarvast és a Széchenyi téren található óriáskereket is.
Egy másik alkalommal Makóra, a Lombkorona sétányhoz jutottak el, ahol megnézték a Maros folyót, illetve kipróbálták a játszótéri játékokat. A sétányon a növény-, és állatvilágot bemutató táblákat és a Maros-part élővilágát is megfigyelték. Majd a József Attila Múzeum skanzen részén folytatták a napot, ahol a gyermekek és szüleik megtekinthették a hagyományos népi építkezéshez tartozó épületeket, eszközöket. A tárlatvezetés végén pedig lehetőségük adódott közösen elkészíteni egy-egy szélforgót is, amit a gyermekek örömmel vittek haza.
