quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 26. kedd
  -  Izsó
Makó

Jövőre jön a kötelező sebességkorlátozó

2021. július 05.

Már 2019-ben belengette az Európai Unió, hogy 2022. július 6-tól minden új autót sebességkorlátozó rendszerrel (Intelligent Speed Assist – ISA) kell felszerelni. Ahogy arra az Autotrader Rory Reidje is felhívja a figyelmet, ez alig egy év múlva lesz, pedig a szükséges technológia még mindig döcög, ráadásul a részletek sincsenek még kidolgozva – írja a Totalcar.

Az autó GPS-adatok és a táblafelismerő rendszer alapján állapítaná meg, hogy éppen gyorshajt-e a sofőr, és különféle módokon lenne képes figyelmeztetni, ha igen: fény/hangjelzéssel (ez a be nem csatolt öveknél lehet ismerős); rezegtetett gázpedállal; a tempomat automata lassításával; a korlátozás fölötti sebesség esetén nehezebben lenyomható gázpedállal. Szerencsére tehát nem arról van szó, hogy 30/50/90/130/stb-nél egyszerűen leszabályoz az autó, ráadásul több mint valószínű, hogy a rendszert egyszerűen ki is lehet majd kapcsolni, ahogy a Start/Stopot vagy a tolatóradart.

Sok még a bizonytalanság a tervezet körül, egyelőre senki sem elégedett: sem a biztonsági szakértők, sem a gyártók, amelyek közül a Tesla konkrétumokat is megfogalmazott: rengeteg kiegészítő tábla szabályozza, hogy épp mennyi is az adott útszakaszon a sebességhatár, ezeket messziről, rossz látási viszonyok mellett nehéz detektálni – de biztos sok olvasó is alá tudja támasztani saját példával, hogy egyik márka rendszere sem tökéletes. A kötelező felháborodás mellett viszont ne felejtsük el, hogy a KSH szerint “a halállal végződő balesetek közel felét a sebesség nem megfelelő alkalmazása okozta.” Ez legalább annyira szól az ISA mellett, mint ellene – írja a Totalcar.



Forrás: totalcar.hu
Borítókép: illusztráció