quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 26. kedd
  -  Izsó
Makó

Nemcsak a keretek és a lencsék változtak, az emberek is tudatosabbak lettek az elmúlt 28 évben

2021. június 30.

Bálint Ildivel, a Bálint Optika látszerészével az optika 28. születésnapja alkalmából beszélgettünk többek között arról, mennyit is változott a szemüveggyártás és a divat a közel három évtized alatt, illetve hogy mennyire is lettek tudatosabbak a vásárlók.

Bálint Ildi a Makó Híradónak elmondta, az elmúlt 28 év nagyon izgalmas telt a szemüvegkeret-piacon, az elején bizonyos formákkal dolgoztak csak, nagyon kicsi választék volt elérhető, majd mindez egyre jobban kinőtte magát; egyre több beszállító, egyre több forma jelent meg, és egyre több országból érkeztek keretek, ezzel együtt nagyon különböző technikai megoldások voltak láthatóak a keretkészítésben.

– Nagyon sokszor a dizájnerek kicsit túllőnek a célon, hiszen a szemüveg elsődlegesen gyógyászati segédeszköz, célja pedig a látás javítása, és csak másodlagos a divat, viszont az átlagember mindig a divat felől közelíti meg, és kicsit harcolni kell a szakmának a divattal szemben, és a vevő igényeivel kell összekovácsolni, továbbá a szemorvos elképzelésével – emelte ki a látszerész.

Rámutatott arra is, hogy nagyon sokat változott az, hogy amíg régen férfi, gyermek és női keretek voltak, most már nagyon sok uniszex keret van, ami eddig nem volt jellemző.

– A divat meghatározta a lencsegyártást is, amíg régen üveglencsékkel dolgoztunk, addig a mai, modern különleges kereteket nem lehet elkészítési üveglencsékkel, ezért dinamikusan felfejlődött a műanyaglencse gyártása, visszaszorítva az üveget. Bár az karcállóbb, keményebb, de a szakmának kis szegmense az, aki üveggel dolgozik – tudtuk meg Bálint Ilditől.

A Bálint Optika látszerészével arról is beszélgettünk, hogy közel harminc év alatt felnőtt egy-két generáció, ennek kapcsán pedig elárulta: vannak olyan vevőik, akik már a gyermekükkel térnek be az optikába.

– Vannak most már olyan vevőink, akik hozzák a gyermeküket, van, aki már a gyerekének a gyerekét hozza hozzánk, és egyébként is ez az optika egy kutya- és gyerekbarát optika, ilyenkor már előkerülnek a játékok, illetve a kutyás vizes tálak is, hiszen itt van a nyár. Előszeretettel, barátsággal fogadunk mindenkit! Van, aki nem szemüveget készíttet, hanem szemvizsgálatra jön csak be, vagy épp ellenőrizteti a napszemüvegének UV-szűrőjét, vagy csak megigazítjuk, rendbe tesszük kicsit a szemüvegét – fogalmazott Bálint Ildi.

Érdeklődésünkre elmondta továbbá, hogy lassan sikerült elérniük azt az embereknél, hogy többet fordítsanak a szemük világára, hogy sűrűbben ellenőriztessék a látásukat, mindamellett pedig az optikának is jobban kell alkalmazkodni a vevők igényeihez, nemcsak a szakember választásában, hanem az időpontokban is, hiszen a mai, felgyorsult világban próbálnak minden igényt kielégíteni, akár hét közben, akár hétvégén volna szüksége látásvizsgálatra.

Elárulta, az idei évben is folytatják a születésnapi akció hagyományát, ami szerint annyi százalék kedvezményt adnak a szemüvegkészítés során, ahány éves az optika, hiszen – hangsúlyozta – nagy örömmel adják ezt a kedvezményt, hiszen a vevőiknek köszönhetik, hogy megélték a 28. évüket.