Nemcsak a keretek és a lencsék változtak, az emberek is tudatosabbak lettek az elmúlt 28 évben

Bálint Ildivel, a Bálint Optika látszerészével az optika 28. születésnapja alkalmából beszélgettünk többek között arról, mennyit is változott a szemüveggyártás és a divat a közel három évtized alatt, illetve hogy mennyire is lettek tudatosabbak a vásárlók.
Bálint Ildi a Makó Híradónak elmondta, az elmúlt 28 év nagyon izgalmas telt a szemüvegkeret-piacon, az elején bizonyos formákkal dolgoztak csak, nagyon kicsi választék volt elérhető, majd mindez egyre jobban kinőtte magát; egyre több beszállító, egyre több forma jelent meg, és egyre több országból érkeztek keretek, ezzel együtt nagyon különböző technikai megoldások voltak láthatóak a keretkészítésben.
– Nagyon sokszor a dizájnerek kicsit túllőnek a célon, hiszen a szemüveg elsődlegesen gyógyászati segédeszköz, célja pedig a látás javítása, és csak másodlagos a divat, viszont az átlagember mindig a divat felől közelíti meg, és kicsit harcolni kell a szakmának a divattal szemben, és a vevő igényeivel kell összekovácsolni, továbbá a szemorvos elképzelésével – emelte ki a látszerész.

Rámutatott arra is, hogy nagyon sokat változott az, hogy amíg régen férfi, gyermek és női keretek voltak, most már nagyon sok uniszex keret van, ami eddig nem volt jellemző.
– A divat meghatározta a lencsegyártást is, amíg régen üveglencsékkel dolgoztunk, addig a mai, modern különleges kereteket nem lehet elkészítési üveglencsékkel, ezért dinamikusan felfejlődött a műanyaglencse gyártása, visszaszorítva az üveget. Bár az karcállóbb, keményebb, de a szakmának kis szegmense az, aki üveggel dolgozik – tudtuk meg Bálint Ilditől.
A Bálint Optika látszerészével arról is beszélgettünk, hogy közel harminc év alatt felnőtt egy-két generáció, ennek kapcsán pedig elárulta: vannak olyan vevőik, akik már a gyermekükkel térnek be az optikába.
– Vannak most már olyan vevőink, akik hozzák a gyermeküket, van, aki már a gyerekének a gyerekét hozza hozzánk, és egyébként is ez az optika egy kutya- és gyerekbarát optika, ilyenkor már előkerülnek a játékok, illetve a kutyás vizes tálak is, hiszen itt van a nyár. Előszeretettel, barátsággal fogadunk mindenkit! Van, aki nem szemüveget készíttet, hanem szemvizsgálatra jön csak be, vagy épp ellenőrizteti a napszemüvegének UV-szűrőjét, vagy csak megigazítjuk, rendbe tesszük kicsit a szemüvegét – fogalmazott Bálint Ildi.

Érdeklődésünkre elmondta továbbá, hogy lassan sikerült elérniük azt az embereknél, hogy többet fordítsanak a szemük világára, hogy sűrűbben ellenőriztessék a látásukat, mindamellett pedig az optikának is jobban kell alkalmazkodni a vevők igényeihez, nemcsak a szakember választásában, hanem az időpontokban is, hiszen a mai, felgyorsult világban próbálnak minden igényt kielégíteni, akár hét közben, akár hétvégén volna szüksége látásvizsgálatra.
Elárulta, az idei évben is folytatják a születésnapi akció hagyományát, ami szerint annyi százalék kedvezményt adnak a szemüvegkészítés során, ahány éves az optika, hiszen – hangsúlyozta – nagy örömmel adják ezt a kedvezményt, hiszen a vevőiknek köszönhetik, hogy megélték a 28. évüket.