quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 22. péntek
  -  Menyhért, Mirjam
Makó

Jerusalema tánccal záródott a Juhász Gyula iskola gyereknapja

2021. június 02.

Rendhagyó gyereknapi programot szervezett a Juhász Gyula Református Középiskola a Maros-parton, ahol délben a diákok közösen a Jerusalema táncot is bemutatták.

Mint Kovács Tibor igazgató felidézte, május 10-én, amikor visszatértek a diákok az iskolába, azzal szembesültek, hogy lebontották a tornatermet, építési területként funkcionál a kultúrudvar, néhány tantermet pedig kénytelenek voltak bezárni a felújítási munkálatok miatt.

– Olyan keserédes mosoly lett volna látható a maszkok alatt a diákok arcán, illetve az osztályfőnök és az oktató kollégák tájékoztattak minket arról, az iskolavezetést, hogy a diákok nagyon megszenvedték a digitális oktatás alatt a bezártságot, nem találkoztak barátokkal, nem tudták kibeszélni a problémáikat. Igényként akkor felmerült a tantestületben, Péli Gyöngyi szakmai igazgatóhelyettes volt ennek a vezérszónoka, hogy kellene egy olyan programot tervezni még a jelenléti oktatásban, a tanévzárás előtt, amely során a lemerült akkumulátorokat fel tudjuk tölteni, a ki nem beszélt dolgokat meg tudják tárgyalni a gyerekek, ahol együtt lehetünk, szervezetten, ugyanakkor nem minden másodpercüket a diákoknak beosztva – emelte ki az igazgató.

Mint megtudtuk, ekkor találták ki, hogy ez a program egy gyereknap legyen, amely – mint Kovács Tibor fogalmazott – egy középiskolában nem egy szokványos program, de a tanárok és a diákok is boldogan fogadták az ötletet, és mielőtt a lazítások bekövetkeztek volna, már elkezdtek gondolkodni, hogy a Maros-parton hátha tudnának megfelelő helyet biztosítani a diákoknak ehhez.

Négy csapatra osztották a 9-11.-es diákokat, akik forgószínpad-szerűen négy helyszínen váltották egymást, amely között volt a Lombkorona-sétány és a Kalandpart, ahol például íjászat és fénykardozás is várta őket, de kártyázásra és főzésre is volt lehetőség. Reggel feldíszítették a városnéző kisvonatot is, amely a mai napon a JUGYU diákjait vitte körbe a városban, de egy csapat amerikai mintára JUGYU-s rigmusokat énekelve, futva jött le a Maros-partra – árulta el az igazgató.

– Azt nem mondom, hogy rendszeres program lesz a gyereknap ebben az időszakban iskolánk életében,  mert éppen két szakmai vizsga között vagyunk, érettségi vizsgák előtt, nagyon sok programunk van, de az, hogy ezt most meg kellett csinálni, ebben biztos vagyok – hangsúlyozta Kovács Tibor, aki elmondta: a hivatalos program zárásaként délben a Jerusalema táncot mutatták be az iskola pedagógusai és növendékei a Maros-parton.

– Ezzel, mint egy kieresztve a szellemet a palackból, el fogunk köszönni egymástól. Az összetartozás, az egymás iránti szeretetnek a szimbóluma ez az elköszönés – mutatott rá az igazgató.