quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 09. 12. péntek
  -  Mária
Makó

Befejezés előtt a Mezőhegyes-Csanádpalota közti útfelújítás

2020. november 13.

Már csak az utómunkák maradtak hátra a Mezőhegyes-Csanádpalota autópálya felhajtó közti út korszerűsítéséből. 3,2 milliárdot költöttek rá, s nemcsak a Mezőhegyesi Ménesbirtok és a sztráda közti kamionforgalom hasznára válik, de Mezőhegyes, Pitvaros és Csanádpalota lakói és az arra közlekedők is élvezhetik. Fotó: Facebook/Radó Tibor.

A tervek szerint idén december 31-re kell befejezniük a kivitelezőknek a Mezőhegyes-Csanádpalota autópálya-feljáró közti útszakasz felújítását. Az útburkolat már kész, információink szerint az útjelek felfestése, a padkázás maradt hátra, de alighanem a leglátványosabb elem a pitvarosi körforgalmat érinti. A középső részébe telepített új, zöld színű forgalomtechnikai táblák már a nagyobb gépek útjában, így biztonságosabb lesz a kanyarodás, ami korábban veszélyes volt.

A Mezőhegyestől az M43-as autópályáig, Pitvaroson és Csanádpalotán keresztül haladó a 4434-es és 4451-es jelű összekötő utakat is érintő útépítés Lázár János közbenjárására hárommilliárd-kétszázmillió forintból zajlik. A mintegy 22 kilométeres szakaszon a felújítás során a meglévő burkolat profilmarása után új aszfalt kopóréteget épített a kivitelező, a süllyedéseknél a teljes pályaszerkezet cseréjéről gondoskodott, az új kopórétegre tartós burkolati jeleket fest(ett) és a sérült KRESZ táblákat kicserélte/cseréli. A kivitelezés során felújították a mezőhegyesi Élővíz-csatorna-hidat is. A felújítást követően az M43-as autópályát gyorsabban, biztonságosabban és kényelmesebben érik majd el a közlekedők.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában zajló beruházással egyébként őszre már nagyon sokat elhaladtak, főleg a Pitvaros és Csanádpalota közti szalaszon. A kivitelezőnek a beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt. a munkaterületet június elején adta, a fejlesztés előreláthatóan 2020. december 31-ig tart.

Talán a legtöbb változás egyébként Pitvarost érintette, a Mezőhegyesi út mellett ugyanis a községtől egészen Mezőhegyesig bővítették az Invitel által korábban itt lefektetett, ma a DIGI tulajdonában lévő optikai kábelt, felújították a járdát és a hatvan éve lefektetett ivóvíz gerincvezetéket is kicserélték.

Pitvaros és Mezőhegyes közt ráadásul– a tervek szerint – jövő tavasszal TOP-os forrásból 1 milliárd 99 millió 676 ezer 260 forintból kerékpárút is épül majd.