Üzemcsarnok avató a ContiTech-ben

Korom András – Makó
A kormány egymilliárdos támogatásának és a Continental önerejének köszönhetően 9000 négyzetméterrel bővítette üzemi területét a ContiTech Fluid makói üzeme, ahol ma délben rendeztek avatóünnepséget.
Nagy Mihály, a cég ügyvezetője beszédében hangsúlyozta: a 2015 nyarán kezdett beruházás során 30 százalékos kapacitásbővítést hajtott végre a vállalat Makón. A fejlesztés után 4000 négyzetméter termelési területtel, szociális blokkal, irodaépülettel, új kamionparkolóval bővült a makói telephely, épült egy új, ötezer négyzetméteres logisztikai csarnok is. A termelés kapacitását termelőgépek: új extrudersorok, kazánok, prések, bélyegző gépek, nyomáspróba asztalok és zsugoralagutak beszerzésével is bővíti a cég. A 12 millió eurós (azaz közel 4 milliárd forintos) beruházás közel felét állami támogatással valósították meg. Ezzel 216 új munkahelyet megteremtését is vállalták a makói üzemben, s ezt a létszámot, sőt némileg többek már fel is vettek. Hozzátette, ma már minden ötödik Európában készült autóban Magyarországon gyártott hűtő-fűtőelemeket szerepltek, a ContiTech Fluid makói és váci telephelyén több mint 3400 alkalmazottat foglalkoztat, s jelenleg 38 ezer négyzetméteren folytat termelést. A húsz éve működő cég makói és a váci üzemében naponta közel 200 ezer szerelt termék készül.
Farkas Éva Erzsébet polgármester beszédében hangsúlyozta: ezzel a kormány és a város által is támogatott beruházással is nőtt a makóiak létbiztonsága, hiszen az új munkahelyekkel kiszámíthatóbbá vált az itt munkát kapott családok élete.
– A mai nap hűen tükrözi, hogy egy befektetni kívánó, lendületes cég, egy menedzser szemléletű, jövőbe tekintő cégvezető, mint amilyennek Nagy Mihály igazgató urat ismertem meg, egy innovatív cégvezetői team – a magyar állam célkitűzéseire reflektálva, egy fejlődni kívánó és fejlődésre képes város akaratával összefogva, sikeres fejlesztést és sikeres közösséget hozhat létre – mondta. Hozzátette: a gyár és a város fejlődése 20 éve összeforrott, s Makó fejlődése elképzelhetetlen lenne a legnagyobb helyi adófizető, a ContiTech nélkül.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszédében hangsúlyozta: ahogy a vállalkozásoknak, úgy az országoknak is öldöklő versenyben kell helyt állniuk. Magyarországgal is sok környező ország versenyzett a beruházás elnyeréséért.
– A 2010 óta végrehajtott, eleinte bátornak, sőt olykor vakmerőnek tűnő gazdaságpolitikai intézkedések bebizonyították, lehet egyszerre gazdasági növekedést és munkahelyteremtést elérni, miközben a költségvetés is egyensúlyban marad, azaz szakítottunk a beidegződött régi gazdaságpolitikai elvvel – mondta a miniszter. Emlékeztetett arra, hogy a magyar gazdaság kiszámítható pályára állt, s tavaly 2,9 százalékos növekedést ért el. A 4,2 milliós foglalkoztatottság 23 éves csúcsot jelent, tavalyhoz képest 145 ezer emberrel többnek van munkája, s a munkanélküliségi arány minden eddiginél kisebb, alig 6 százalék. Elégedettek azonban csak akkor lehetünk, ha elérjük a cseh szintet, ahol ötmillióan dolgoznak – mondta. Hozzátette: tavaly minden idők legmagasabb exportja, külkereskedelmi többlete és beruházási szintje jellemezte a gazdaságot.
Szijjártó Péter kiemelte, hogy a Continental cégcsoport beruházása megerősíti Magyarország pozíciót az európai versenyben. – Az ország az európai autógyártás egyik fellegvárává vált, tavaly a járműipar a teljes feldolgozóipari kibocsátás 30 százalékát tudta magáénak. Magyarországon 700 autóipari vállalkozás 150 ezer embert foglalkoztatott az elmúlt év végén, amely 13 százalékos növekedés egy év alatt. A szegmens termelési értéke elérte a 7 ezer 833 milliárd forintot, amely mintegy 17 százalékos növekedés egy év alatt – közölte.
Hozzátette: magyar gazdaság teljesítménye nagymértékben függ a modern német gyáripartól, hiszen az európai gazdaság gerincét a német gyáripar adja, a közép-európai gazdaságok, köztük elsősorban a magyar pedig a modern német gyáripar hátországává váltak.
Közölte, hogy a külföldi működő tőke negyede Németországból érkezik hazánkba. A német iparkamara által nyilvánosságra hozott adatokat szerint pedig a nálunk jelen lévő német befektetők 80 százaléka ismét Magyarországot választaná, valamint a német vállalatok közel fele a beruházások növelését tervezi. Magyarország tehát mégsem olyan rossz, érdemes itt beruházni, hosszú távon elköteleződni – mondta.
A nemzetiszín szalag átvágását követően az avató résztvevői bepillantást nyerhettek a termelés részletébe, ahol kiderült, hogy a makói gyár termékeit a BMW-kbe, illetve a Volkswagen csoport járműveibe is beépítik.
További képeink a galériában!