quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 21. csütörtök
  -  Sámuel, Hajna
Makó

Diákszerelem a színpadon

2016. május 14.

Forró Flóra – Csanádpalota


– Szinte már hagyománynak számít évente két színdarab megrendezése és bemutatása. Ezzel, nem csak a városban eltemetett Kelemen László emléke előtt szeretnénk tisztelegni, hanem a felnőtt színjátszás utánpótlását is igyekszünk biztosítani. A hosszabb, rövidebb monológok nagyon jól fejlesztik a tanulók beszédtechnikáját, memóriáját, személyiségét, szocializációs képességét, de közösségépítő szerepe sem elhanyagolható. Magabiztosságot ad a tanulóknak, fejleszti az önbizalmukat – mondta Szabó Zsuzsanna. Az iskola igazgatója hozzátette: A darabokban az általános iskola minden korosztálya szerephez jut, kezdve egészen az alsó tagozattól a 8. évfolyamos tanulókig.

– A ma esti műsorra került „Nem merem” című darabot Bodzás István írta és rendezte. A tanár úr szavait idézve: „Kedves, szerelmes történet. A diákszerelem apró-cseprőnek tűnő dolog, de valójában hatalmas és fontos állomása a felnőtté válásnak. Szól a vívódásról, a félelemről, de szól a barátságról és a segíteni akarásról is, magán viselve az írójától már megszokott, nevettető stílust, mely mindenkor tanulságos és komoly véggel zárul.” A következő, a gyerekek körében aktuális kérdésekre ad választ a színdarabunk: Ki lesz a lányok bálványa? Kik a bátrabbak: a kicsik vagy a nagyok? Beleszerethet-e egy irodalomimádó lány egy matekos fiúba? Vajon utat tud-e törni a szerelem két rivalizáló osztály között? – sorolta a tiniélet nagy kérdéseit Szabó Zsuzsanna.

– Úgy érzem, mióta csanádpalotai vagyok, beszippantott a színjátszás. Úgy tudom húsz éve játszanak itt iskolai színdarabokat több kevesebb rendszerességgel, a legnagyobb kihagyás két év volt. Végigjártam a nézőtől a szereplőn át a rendezőig, majd az íróig mindent. Jelen pillanatban az „íróság” tetszik a legjobban, bár rendezés vagy szereplés nélkül nem feltétlenül lehet ezt csinálni, hiszen csak így tudja az ember, mi megvalósítható, és mi nem az – Bodzás István rendező.
Hozzátette: a gyerekektől, a gyerekekből merít, és csak miattuk dolgozik.

– Ha van jó gyerekanyagom, akiknek érdemes írnom, megteszem. Ha van is alapom, akkor is gyerekekbe látom bele a történetet. Elsősorban szórakoztatni szeretnék és élményt adni. A világ nagyon kegyetlen tud lenni, rengeteg a probléma, és ennek az egyik levezetője a nevetés, ezért szeretnék nevettetni. Másodsorban a szeretek problémákra rádöbbenteni embereket, és megérinteni őket. Nagy kedvencem a jamaicai bobcsapatról szóló vígjáték, a „Jég veled„, ahol egy órán keresztül dől a néző a nevetéstől, hogy aztán, mozaikként összerakva, a végén robbanjon a felismerés, hogy mennyire komoly a film, és annak mondanivalója – árulta el. – A második színdarabom óta, ha írok vagy átírok, mindig ez az élmény lebeg a szemem előtt, ezt próbálom visszaadni. Végül szeretem, ha a gyerekeim megélik a sikert. Jó látni, ha egy visszahúzódó lány főszerepet kap, és hihetetlen érzékkel kinyílik, vagy egy közepes tanulmányi eredményű tanuló elkezd kommunikálni, és a valós életben éppen ennek segítségével fog jobban boldogulni. Sokszor így válogatom ki a karakter-szereplőimet – avatott be Bodzás István a részletekbe.

– Felsőben ez már a negyedik színdarab amiben részt veszek. Volt hogy főhős voltam, máskor mellékszereplő, de mind a kettő tetszett. Természetesen az irodalomórákat is szeretem. A mai előadásra úgy készültem, hogy sokszor elolvastam a szövegkönyvet, olvasópróbák alatt már meg is tanulom. Külön nem szoktam tanulni. Most is fő szerepet kaptam. Én játszom Annát, az irodalomimádó lányt – mondta a 8. osztályos Szabó Regina.

Az alsó tagozatosok is rendelkeznek már tapasztalattal a színészmesterség terén. Erre az alkalomra már 3 hete gyakoroltak.

– Részt vettem már karácsonyi és évnyitó műsorokban is, most Borist játszom, Anna húgát. Volt olyan, hogy két szerepet kellett tudnom, de nagyon élveztem.- mesélte a 4-dikes Arany Boglárka. A harmadikos Kiss Kamilló sem először állt a színpadon: – Első szerepemet még óvodás koromban kaptam, az akkori karácsonyi műsorban. Most az egyik főszereplő unokaöccsét játszom – mondta.

Az előadásról készült további képeink a galériában láthatók.