quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 15. péntek
  -  Mária
Makó

Tartósnak bizonyult a nagylaki kamionstop

2016. február 05.


Korom András – Nagylak


Tartósnak és sikeresnek bizonyultak a nagylakiak kérésére tett intézkedések, hogy valahogy tereljék el a községen átmenő forgalmat. A Gyarmati András polgármesternek panaszkodók ugyanazt jelezték, amit a falu első embere is tapasztalt: az M43-as átadását követően az addig a falu széli határállomás előtt ácsorgó kamionok a Nyárfasor felé vették az irányt, s átszáguldottak a községen, s az út melletti mintegy 5 méterre álló házak állagát is rontva.

A polgármester az illetékes hatóságoknál tett panaszt. de szava elért Lázár Jánoshoz, a térség országgyűlési képviselőjéhez is. A Miniszterelnökséget vezető miniszter írásban fordult Seszták Miklós fejlesztési miniszterhez, jelezve: a nagylakiak éjjeli és nappali nyugalmát is veszélyezteti a községen naponta átzúgó kamionáradat.

Lázár János felvetésére, miszerint a sztráda átadása óta a kamionforgalom nemhogy csökkent, hanem emelkedett Nagylakon, a fejlesztési tárca vezetője kifejtette: ez összefügg azzal, hogy a teherforgalom az M43 autópályán haladva elkerüli a régi határátkelőn lévő tengelysúly- és össztömegmérő állomást, az M43 autópálya határátkelőnél pedig nem lehet tengelysúly- és össztömegmérő hiányában útvonalengedélyt kapni, amelynek beszerzését a magyar és a román szabályok is előírják. Az útvonalengedély köteles kamionok ezért a 43-as főúti, azaz a nagylaki határátkelőhöz mennek, mivel ott tudnak mérlegelni és túlsúly esetén útvonalengedélyhez jutni.

A Nagylakot terhelő kamionforgalom azonnali mérséklése érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium több intézkedést is tett. A Nagylak-Csanádpalota – 4451. jelű – összekötő úton az M43 autópálya és a 43. számú főút közötti szakaszon 7,5 tonna súlykorlátozás vezettek be, „kivéve engedéllyel” kiegészítő táblával, így ezen a szakaszon csak a helyi vállalkozók, a veszélyes anyagot szállító, valamint az állat- és növény-egészségügyi vizsgálat alá tartozó szállítmányok mehetnek Nagylak felé. A súlykorlátozásról tájékoztató táblákat és jelzéseket helyeztek ki a 43. számú főúton, valamint az M43 autópályán. A régi nagylaki határon a Románia felől érkező kamionokat a 43. számú főút felé engedik, amelyek így a makói elkerülő úton tudnak felhajtani az autópályára. Ez utóbbi járművek haladnak át – réginél jóval kisebb számban – Magyarcsanádon és Nagylakon.

A hosszú távú megoldást Nagylak és a térség számára a települést elkerülő út megépítése jelenti, mely 2017 második félévére meg is épülhet.

– A korlátozások bevezetésének köszönhetően tartósnak bizonyult a forgalomcsökkentés, már csak néhány kamion téved át a falun – számolt be róla Gyarmati András, Nagylak polgármestere.