8,5 milliós bírság az EDF-Démásznak

MH közérdekű
7,5, illetve 8,5 millió forintos bírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal az E.On Energiaszolgáltató Kft.-re és az EDF-Démász Zrt -re.
A MEKH 2015 végén indított hatósági eljárást a szolgáltatókkal szemben, melynek keretében az ügyfélszolgálati fiókirodák várakozási idejének mérését vizsgálta. A helyszíni szemlével egybekötött ellenőrzés során a hivatal szakemberei két szolgáltatónál találtak szabálytalanságokat. A vizsgálat szerint a két cég megsértette az ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonal alapját képező várakozási idők mérésére vonatkozó szabályokat, ezért a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal 7,5, illetve 8,5 millió forintos bírságot rótt ki a szolgáltatókra. A Hivatal a bírság mellett kötelezte a cégeket, hogy tegyenek eleget az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség követelményeinek.
A hivatal az E.ON esetében az enyingi és siófoki, az EDF Démász esetében a nagykőrösi és monori fiókirodában végeztek el. Az ellenőrök itt azt tapasztalták, hogy a fiókirodákban a várakozási idő mérését nem az előírásoknak megfelelő gyakorisággal végezték, továbbá a Hivatalnak szolgáltatott adatok torzultak, ugyanis azokon a napokon végeztek méréseket, amikor kicsi volt az ügyfélforgalom, illetve a mérési napokon nem minden ügyfél esetében regisztrálták a várakozási idő hosszát. Ezen kívül a felmérések időszaka több esetben sem egyezett meg a Hivatal határozatában előírtakkal.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonalat megállapító határozata előírja, hogy a 20 percen belül fogadott felhasználók arányának el kell érnie a 90 százalékot és az átlagos várakozási idő nem lehet több mint 10 perc. Az előírt mutatók nem teljesítése esetén a hivatal bírságot róhat ki.
Kíváncsiak vagyunk olvasóink a makói ügyfélszolgálati irodával kapcsolatos tapasztalataira is. Írják meg nekünk a [email protected] email címre, vagy kommentálják ezt facebook oldalunkon.