quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 17. vasárnap
  -  Jácint
Makó

Bíróság előtt Makó és Apátfalva kötbérigénye

2016. február 24.


Korom András – Makó/Apátfalva


A Makó és Apátfalva közötti 7 kilométeres kerékpárutat még 2013. december 12-én avatta fel Buzás Péter, Makó akkori és Varga Péter, Apátfalva akkori polgármestere 50 apátfalvi diák társaságában.

A két önkormányzat még 2011-ben pályázott „Kerékpárút építés a 43 számú főút mentén” címmel a Közlekedés Operatív Program „Kerékpárút-hálózat fejlesztése” programjában. 2011. december 12-én született a támogató döntés. A szerződést 2012. március 30-án írták alá a Baranya Aszfalt és Betonelemgyártó Kft-vel, a 320 millió 733 ezer 236 Ft összköltségű, 100 százalékos támogatással elkészült bicikliút kivitelezésére.

Az apátfalvi önkormányzatnak önerőből egyébként 34 milliójába került, hogy a település belterületén elkészüljön az új bicikliúthoz csatlakozó, a vasúti átjárótól a falu végéig tartó szakasz, mely összekötötte az új kerékpárutat, a belterületen már meglévő régivel.

A két korábbi településvezető örömét azonban némileg beárnyékolta, hogy a kivitelező az eredeti szerződéstől eltérően csak decemberre készült el azzal az úttal, melyet már iskolakezdésre át kellett volna adnia a forgalomnak. Igaz később is kezdtek hozzá a tervezettnél, hiszen a munkagépek – valószínűleg a csapadékos, kedvezőtlen időjárás miatt – 2012 helyett csak 2013-ban álltak munkába. Ráadásul meg kellett várniuk, hogy a makói szennyvíztisztítóba bekötendő fővezetéket átvigyék a leendő nyomsáv alatt. A kivitelezők addig megépítették az útközbe eső mezőhegyesi csatorna fölé a hidat, illetve azt a részt, ahol a kerékpárút ma áthaladt a 43-as főúton.

A késlekedés miatt az előző város- és faluvezetés bejelentette összesen mintegy 34 millió forintos kötbérigényét, de mivel a kivitelező nem fizetett, az ügy végül a bíróságra került.

Már többször is tűztek ki tárgyalást, s mert a Baranya Aszfalt Kft. lesöpörte a két önkormányzat igényét, a bíróság szakértőt rendelt ki, majd amikor az visszalépett, újabb szakértőt bíztak meg.

A Szegedi Törvényszék által kirendelt Gabos György okleveles mérnök, nyugalmazott főiskolai tanár, állandó bírósági szakértő ezt követően fordult nemrégiben az apátfalvi önkormányzathoz, jelezve, hogy meg kell vizsgálnia a pályázati anyagban megadott műszaki dokumentációt és a megvalósítandó műszaki tartalmat. Ezért azt kérte, az adják át neki ezt, a kivitelezési dokumentációt, az építési és felmérési naplót, hogy elkészíthesse szakvéleményét, mely ezt követően kerül a bíróság elé.

A 34 milliós kötbér nagyobbik részét, mintegy 24-25 milliót egyébként az apátfalvi önkormányzat keresi a kivitelezőn – tudtuk meg Szekeres Ferenc polgármestertől. A további mintegy 10 milliós igény a makói önkormányzaté.