Zöld út a magyarcsanádi hídnak

Korom András – Magyarcsanád
Hatalmas gazdasági lehetőség rejlik abban, ha az 1944-ben aláaknázott, de egy villámcsapás miatt felrobbant magyarcsanádi Maros-híd végre felépülhet. A tervet legalább egy évtizede dédelgette Magyarország, ám hiába lett volna partner ehhez a folyó túloldalán lévő Temes megye, a terv elé (előbb politikai, majd gazdasági okokra hivatkozva) a román fél folyamatosan akadályokat gördített. Márpedig közös magyar és román akarattal lehet felépíteni, ugyanis a Maros közepe a két ország határa.
A magyar szándék tavaly év elején végre egybeesett a románnal, az Agerpress tudósítása szerint a Temes megyei önkormányzat megkezdené a híd újjáépítését Magyarcsanád és a romániai Nagycsanád között. Mindenki arra számít, hogy a közlekedés helyreállítása jó hatást gyakorolna mindkét térség gazdasági fejlődésére. Akkor Titu Bojin, a Temes megyei közgyűlés elnöke azt mondta a román hírügynökségnek, hogy a mintegy 4 millió eurós építési költséggel elkészülő híd – mely összeg uniós forrásokból származik – elsősorban az áruforgalmat szolgálná.
A híd újjáépítési terve egyébként készen áll. E szerint az egykori vasúti híd ma is a folyóban álló pillérei helyett (azok műszaki állapota miatt) újakat építenének a folyásirányban kicsit lejjebb, s elkészülnének az ide vezető utak is.
2014-ben egyébként Lázár János, aki akkor még államtitkárként vezette a Miniszterelnökséget, s még nem volt a makói térség országgyűlési képviselője, úgy vélekedett, hogy s Szent Gellért hidat a 2014-2020 közötti ciklusban újjá lehet építeni.
A Maros fölé tervezett százötven méteres hídon az elképzelések szerint két forgalmi sáv, járda és kerékpársáv is lesz.