quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 02. szerda
  -  Ottó
Makó

Zöld út a magyarcsanádi hídnak

2016. január 19.


Korom András – Magyarcsanád


Hatalmas gazdasági lehetőség rejlik abban, ha az 1944-ben aláaknázott, de egy villámcsapás miatt felrobbant magyarcsanádi Maros-híd végre felépülhet. A tervet legalább egy évtizede dédelgette Magyarország, ám hiába lett volna partner ehhez a folyó túloldalán lévő Temes megye, a terv elé (előbb politikai, majd gazdasági okokra hivatkozva) a román fél folyamatosan akadályokat gördített. Márpedig közös magyar és román akarattal lehet felépíteni, ugyanis a Maros közepe a két ország határa.

A magyar szándék tavaly év elején végre egybeesett a románnal, az Agerpress tudósítása szerint a Temes megyei önkormányzat megkezdené a híd újjáépítését Magyarcsanád és a romániai Nagycsanád között. Mindenki arra számít, hogy a közlekedés helyreállítása jó hatást gyakorolna mindkét térség gazdasági fejlődésére. Akkor Titu Bojin, a Temes megyei közgyűlés elnöke azt mondta a román hírügynökségnek, hogy a mintegy 4 millió eurós építési költséggel elkészülő híd – mely összeg uniós forrásokból származik – elsősorban az áruforgalmat szolgálná.

A híd újjáépítési terve egyébként készen áll. E szerint az egykori vasúti híd ma is a folyóban álló pillérei helyett (azok műszaki állapota miatt) újakat építenének a folyásirányban kicsit lejjebb, s elkészülnének az ide vezető utak is.

2014-ben egyébként Lázár János, aki akkor még államtitkárként vezette a Miniszterelnökséget, s még nem volt a makói térség országgyűlési képviselője, úgy vélekedett, hogy s Szent Gellért hidat a 2014-2020 közötti ciklusban újjá lehet építeni.

A Maros fölé tervezett százötven méteres hídon az elképzelések szerint két forgalmi sáv, járda és kerékpársáv is lesz.