quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 12. 23. kedd
  -  Viktória
Makó

A szíve szólította a makói múzeumba

2015. április 23.


Korom András – Makó

– Miért pályázott a József Attila Városi Könyvtár és Múzeum vezetésére? – kérdeztem az új igazgatótól a kinevezését követő percekben.
– Harminc éve foglalkozom néptánccal, mely egyik alappillére a néprajz, a szerelmem. Nagyon sokat dolgoztam külsősként a múzeumban, jeles napi programokat és táborokat tartottunk ott. Szívügyem, hogy mindenki jusson el a múzeumba. Azt szeretném, ha olyan programokat tudnánk kínálni, mely nem csak a szakértőket, illetve a tudományos érdeklődésű látogatókat vonzza, hanem megszólítja az egyszerű embereket is – mondta a néptáncpedagógus, tanító.

– A város ambiciózus embert keresett az intézmény élére. Hogyan vezeti majd a könyvtárt és múzeumot?
– Remélem, hogy vagyok olyan kapcsolatban mindkét intézmény munkatársaival, hogy együtt tudunk majd dolgozni. Mindenféleképpen egyfelé kell, hogy húzzuk majd a szekeret.

– Mi lesz az első teendője, amikor majd munkába áll?
– A könyvtárosokkal ismerkedek majd először, szeretném felmérni a raktárak állapotát, már májusban szervezek egy programot, illetve ki akarom használni a nyarat is.

– Nem sajnálta otthagyni a Bartók iskolát?
– Végiggondoltam a döntésem. Nagyon szeretem a gyerekeket, a kollégáim pedig szenzációsak, nem panaszkodhatok. Ez azonban egy másféle kihívást jelent nekem. Ha az ember a szíve mélyén néprajzos, néprajzkutató, mint én, akkor úgy éreztem inkább itt lenne a helyem, nem az iskolában.