quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 29. vasárnap
  -  Péter, Pál
Makó

A JAG-osok fotóiból áll össze József Attila portréja

2015. március 15.


Oláh Nóra – Makó

A továbbtanulást ösztönző kezdeményezések támogatására létrejött TÁMOP-3.3.10 pályázat keretében a József Attila Gimnázium számos programmal segíti a tanulók pályaválasztását, illetve azt, hogy reális képet alkothassanak a világról és önmagukról. A projektről, illetve egyéb aktualitásokról Martinuszné Korom Gabriella, az intézmény igazgatóhelyettese, projektmenedzserétől tudtunk meg részleteket.

Az elsősorban a hátrányos helyzetben lévő diákok pályaorientációját segítő projekt során különböző szakkörökön és kirándulásokon való részvételre, valamint a munkaerőpiacra történő kitekintésre nyílt illetve nyílik lehetőség. A tanulók munkahelyeket látogatnak meg, jártak már például a bíróságon és a tűzoltóságnál. Fontos az együttműködés az egyetemekkel; az iskola főleg a Szegedi Tudományegyetemmel áll kapcsolatban. Rendszeresen külsős előadók tartanak tájékoztatást a továbbtanulási tudnivalókról, a különböző tantárgyak és pontszámok viszonylatában várható esélyekről. A fiatalok nemcsak a konkrét tudományterületekkel kapcsolatban kapnak információt, hanem önismereti foglalkozásokon is közelebb kerülnek a számukra ideális hivatás kiválasztásához.

A projekt teljes időtartama alatt résztvevő 33 diákkal mentorok tartanak rendszeres kapcsolatot, akik többek között az önismeretet és a csapatmunkát is segítenek elsajátítani.
Ugyancsak emlékezetesek azok a kirándulások is, amelyeket ezek a gyerekek anyagilag aligha engedhetnének meg maguknak. Járhattak többek között az Operaházban, Etyeken a Korda Filmparkban, X-Faktor próbán, az EDUCATIO pályaválasztási kiállításon, közlekedési és hadtörténeti múzeumokban, az MTVA Látogatóközpontban és a Csodák Palotájában. A szakköri, a pályaválasztási és a kirándulási alkalmakba természetesen a gimnázium többi tanulója is bekapcsolódhatott.

A TÁMOP a pedagógusok számára is számos képzési és kapcsolatteremtési lehetőséget adott: 250 makói és térségi tanár részvételével 15 workshop zajlott, kiemelten a hálózatépítés – vagyis az iskolák közötti kapcsolat létrehozásának – jegyében. Bár az intézmények közötti együttműködés nem új keletű, hiszen eddig is jól funkcionált, ezek a műhelyek mindenképpen hasznos segítséget nyújthattak minden résztvevőnek. Ismert szakemberek is tartottak előadást, például Bagdy Emőke és Vekerdy Tamás pszichológusok, a projektet záró március végi alkalomra pedig Vámos Miklós író érkezik majd.

A JAG számára az is örvendetes fejlemény, hogy időközben akkreditált Tehetségpont lett az intézmény, amely azt jelenti, hogy sikerrel pályázott a különböző tehetségsegítő programokkal. A TÁMOP keretében megvásárolt számítógépeket, fényképezőgépeket és könyveket így ennek a szolgálatába is lehet állítani a szakköri, a fakultációs és a verseny előkészítő munka során.

Az iskola egyik további célja az intézményi szintű tanulásmódszertan tanulása-tanítása, szeretnék diákjaikat újszerű – elsősorban középiskolai – tanulási módszerekre megtanítani. Kiemelt terület még a közösségi szolgálat is, amelynek sokrétűségét mintegy 30 szervezet bevonása szavatolja. A diákok a lehetőségek feltérképezésével nemcsak a munkából és az önállóságból kapnak ízelítőt és tanulnivalót, hanem az emberi kapcsolatokból, az együttműködésből, a segítő attitűdből is. A közösségi szolgálat a későbbi pályaválasztásban és a helyes énkép kialakításában is támaszt nyújthat, hiszen ennek során mindenkiben kialakulhatnak a vonzó alternatívák: fizikai vagy szellemi, zárt vagy szabadtéri, társas vagy önálló, tárgyakkal vagy emberekkel végzett munka lesz a majdani eszményi hivatás…

A 120. esztendejét ünneplő gimnázium a névadójáról, a 110 éve született József Attiláról is méltóképpen igyekszik megemlékezni: az iskola minden diákjáról és dolgozójáról 1-1, összesen 500 fotó készült, amelyekből a költő portréját rakják össze a Költészet Napjára. Emellett József Attila verseihez kapcsolódó tematikus teremberendezések, a gyerekek által rajzolt versillusztrációkból létrehozott tárlat és a József Attila Városi Könyvtár és Múzeummal közös emlékkiállítás teszi különlegessé a jeles ünnepet.