Visszatapsolta a makói testület gázszolgáltatót

Korom András – Makó
– Nem tisztelik a makóiakat, az ügyfélfogadáson pedig nem az a hangnem dívik, ami elvárható lenne, hiszen a cég a makóiak pénzén is gazdagodik – fogalmazott keményen Toldi János (Fidesz-KDNP) települési képviselő azután, hogy kiderült, hogy a GDF-SUEZ (a volt Dégáz) képviselője személyesen nem tud részt venni az ülésen, mely egyik napirendi pontja a gázszolgáltató tevékenységéról szóló beszámoló volt. Hadik György (Fidesz-KDNP) képviselő azt mondta, véleménye szerint a cég működésével nincs minden rendben, s javasolta, hogy vegyék le a tájékoztatójukat az ülés napirendjéről. Farkas Éva Erzsébet polgármester lényegében egyetértett a képviselőkkel, hiszen azt javasolta, ne fogadják el, hanem tárgyalják újra a gázszolgáltató beszámolóját.
A cég egyébként – hangzott el az ülésen – felajánlotta, hogy a jegyzői irodában leadott írásbeli kérdésekre megküldi a választ – ez azonban kevésnek bizonyult. A testület 2 igen, 7 nem szavazattal, 3 tartózkodás lutasította a szolgáltató tájékoztatóját.
A GDF-SZUEZ két évvel ezelőtti tájékoztatójakor egyébként igencsak kemény, kritikai kérdéseket kapott még az előző testület tagjaitól a cég képviseletében megjelent Magyarné Dankó Teréz. Az előző testület tagjai elsősorban a az ügyfélszolgálat működésének körülményeit tették szóvá. Akkor azonban végül elfogadták a cég tájékoztatóját.
Magyarné Dankó Teréz, a gázszolgáltató munkatársa két éve kemény kérdéseket kapott.
A szerdai ülésen való személyes részvételt kedden mondta le az EDF-DÉMÁSZ. Kovács Sándor (Fidesz-KDNP) képviselő azonnal szóvá is tette, hogy az áramszolgáltató képviselője a bizottsági ülésen ott volt és azt mondta neki, hogy ha másképp nem, majd személyesen válaszol az általa jelzett, a közvilágítással kapcsolatos problémára. – Egy alkalommal az igazgatónak kellett szólnom, hogy javítsák meg a közvilágítást – tett hozzá a városatya.
Gáspár Sándor (MSZP) képviselő elmondta a képviselőtársa által említett bizottsági ülésen elmondta a Démász emberének, hogy ha kiég egy közvilágítási lámpa akkor azt valóban az embereknek kell bejelenteniük, ám ha az utcában egész sorban nem égnek a lámpák akkor az már a szolgáltató feladata. – Ígérték, hogy eljönnek, hogy válaszoljanak a kérésekre! – fogalmazott. Hozzátette: méltatlan körülmények között működik (a gázszolgáltatóval közös épületben – a szerk.) az ügyfélszolgálat, s bár sokszor sokat kell várni, de még nincs mellékhelyiség sem az ügyfelek számára!
– A kávézási szünet felemészti az emberek idejét, mert 10-20 perces késéssel nyit az iroda – tette hozzá Gáspár Sándor.
Az ülésen elhangzott, hogy aki közvilágítási hibát észlel, a www.kozvilhiba.hu, vagy www.kovika.hu internetes oldalon is bejelentheti azt. Ha ezen teszi, annak nyoma marad, míg ha telefonálgat ez ügyben, annak viszont nem.
A képviselő-testület az EDF-DÉMÁSZ tájékoztatóját 7 igen, 2 nem szavazattal 2 tartózkodással fogadta el.