quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 12. 21. vasárnap
  -  Tamás
Makó

Körforgalmat kérnének a halálos makói kereszteződésbe

2015. február 10.


Korom András – Makó

Azt már senki sem tudja megmondani, hogy miért nem épült körforgalmi csomópont a makói elkerülőút meglévő szakaszának közepén, a Rákosi úti kereszteződésnél, csak a két végén. Pedig a nagylaki határ, illetve az autópálya között naponta csak egy irányba 2-3 ezer kamion is elhalad, ráadásul többezernyi személyautó is közlekedik arrafelé.
A kereszteződés, melyre a figyelmet az archív képen láthatónál sokkal jobban felhívják táblákkal a figyelmet, életveszélyes. Legutóbb február 6-án este történt is halálos baleset.

– Bár hatalmas a forgalom, s 60-as sebességkorlátozás van érvényben, az autópályáról lehajtók közül sokan nem tartják ezt be, illetve megszokásból közlekednek. Elég egy kis figyelmetlenség, s máris kész a baj, ahogy történt a legutóbbi tragédiánál is – indokolta Gábor Zoltán, az ASS Berendezési Rendszerek Ipari Bt. ügyvezetője, miért is fordultak a körforgalom építésének javaslatával a makói képviselő-testülethez. Igaz az is csak egyeztetést kezdeményezhet a Magyar Közútkezelővel, hiszen az elkerülőút állami, nem pedig önkormányzati tulajdonban van.

A múlt pénteki balesetben egy ember meghalt. MTI Fotó: Donka Ferenc

A cég azt is szeretné, ha a Rákosi út, melyen több vállalkozás, például a kolbászüzem, a gumigyár telephelye is működik, végre felkerülne a térképre. – Aki még nem járt nálunk, az hiába üti be a GPS-be a címet, az nem ad ki találatot, azaz keringhet egy ideig a városban, vagy rosszabb esetben Makó-Rákoson, míg ide nem talál. A 2000-res évek elejéig az utca neve szerepelt a térképeken, azóta azonban nem, pedig azt nem Rákosi Mátyásról, hanem Rákos településrészről nevezték el – tette hozzá Gábor Zoltán.

A makói képviselő testület nem csak ezekkel, de a cég azon kérésével is foglalkozik majd, hogy a Vásárhelyi utcai buszjárat az ipartelep felé is közlekedjék, megkönnyítve az üzemekben dolgozó ingázók helyzetét.