quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 24. kedd
  -  Iván
Makó

1,5 milliárdból újul meg a csanádpalotai út

2014. november 27.


Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, a térség országgyűlési képviselője még a parlamenti választás kampányában ígérte meg, hogy megújulnak a Makó és Hódmezővásárhely közötti, illetve azok a Makó környéki utak is, melyek az M43-as autópálya elérhetőségét biztosítják a térségben lévő települések lakói számára.

Ennek első lépéseként modernizálják a Makótól a csanádpalotai és nagylaki utak csomópontjában lévő körforgalomtól a leendő csanádpalotai körforgalmi csomópontig vezető 17 kilométeres, meglehetősen rossz állapotban lévő közutat.

Mint azt Lázár Jánostól megtudtuk: az állami kezelésű közutakon az elérhetőség javítása című konstrukció célja a 4 és 5 számjegyű, településeket összekötő, országos mellékúthálózat minőségének a fejlesztésén keresztül a kistelepüléseken élők és a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok közszolgáltatásokhoz való hozzáférésének a javítása, valamint a közlekedés okozta környezeti károk csökkentése.

A pályázó Magyar Közút Nonprofit Zrt. 1 milliárd 520 millió forintos 100 százalékos támogatási igényű DAOP pályázatot nyújtott be és nyert el a Térségi elérhetőség javítása a 4434 jelű úton címmel. A 4434. jelű út út 67+940 – 84+704 kilométerszelvényében tervezett munkálatot kezdési ideje (az időjárás függvényében) jövő március 15. A 17 kilométeres szakasz legkésőbb jövő november 30-ra készül el. (Akkorra már befejeződik az M43-as Makó és az országhatár közti szakaszának építése is.)
A felújítás után a burkolat megfelel a „C” forgalmi terhelési osztály követelményeinek. Azokon a helyeken ahol az útalap elvesztette teherbíró képességét a teljes alapot kicserélik. De rendbe teszik az út menti vízelvezető árkokat, rendes padkát alakítanak ki, s az autóbuszöblök peronjait is akadálymentesítik.

Jelenleg még kamionok hajtanak az úton.

A jelenleg megszokottakkal ellentétben tartós útburkolati jelekkel látják majd el a teljes megújuló útszakaszt, melyen kicserélik a rossz állapotban lévő jelzőtáblákat is. A felújítandó útszakaszon keresztül lehet majd Kövegy, Csanádpalota települések felől megközelíteni az M43 autópályát. (A makóiaknak a földeáki felhajtó marad továbbra is a legkényelmesebb és a legközelebbi.)

Lázár János hozzátette: a makói térségben ezzel nem áll meg az útfelújítás, most azon dolgozik, hogy hasonló munkálatok induljanak jövőre a Makó és Vásárhely között húzódó Földeáki úton, mely egy részét 2009-ben már a kor követelményeinek megfelelővé tették. Ezen az M43-as körforgalmi csomópontjától a Vásárhely felé tartó mintegy 13 kilométert kell rendbe tenni.