Erdélyi nap a Bartók iskolában

A kirándulást projektmunka kísérte végig, melynek első szakaszában előkészítő órákon Erdély történelmével, kultúrájával kapcsolatos ismereteiket bővítették. A hetedikes diákok csoportmunkában gyűjtöttek információkat a kiránduláshoz, kiselőadásokat és Erdéllyel kapcsolatos Power point bemutatókat készítettek. A hazaérkezésük után értékelték a kirándulás tapasztalatait és a témanapon kultúrtörténeti barangolást tettek Erdélyben: bemutatták társaiknak hol jártak, milyen élményekben volt részük. Kiállítást rendeztek az előkészítő szakasz anyagaiból, az erdélyi varrottasokból és írottasokból.
Táncház is színesítette a programot.
A témanap programjai közé tartozott délelőtt egy előadás Kalotaszeg népművészetéről, hagyományairól, amelyet táncház követett. A felső tagozat feladatlapot töltött ki „Ki tud többet Erdélyről” címmel, miközben játékos, mozgásos feladatokat oldottak meg az alsó osztályos tanulók az iskola udvarán. Székely meséket olvastak, ill. dramatizáltak a diákok és a meglátogatott helyszínek egy-egy nevezetes épületét rakták ki puzzleból. Erdélyi kürtös kalács kóstolására is volt lehetőség az udvaron. A délutáni foglalkozások forgószínpadszerűen, kis csoportokban zajlottak le. Irodalmi, történelmi témájú helyszíneken szerepelhettek a tanulók és a Művészeti Iskola révén nem maradhatott el az éneklés és a kézműves foglalkozás sem. A program zárásaként a felső és alsó tagozatos diákok – a nemzeti összetartozás jegyében – a „Határtalanul” témanap keretében közelebb jutottak az egykori Magyarország természeti és kulturális örökségéhez.
További képeink: