quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 21. szombat
  -  Alajos, Leila
Makó

Erdélyi nap a Bartók iskolában

2014. április 11.


A kirándulást projektmunka kísérte végig, melynek első szakaszában előkészítő órákon Erdély történelmével, kultúrájával kapcsolatos ismereteiket bővítették. A hetedikes diákok csoportmunkában gyűjtöttek információkat a kiránduláshoz, kiselőadásokat és Erdéllyel kapcsolatos Power point bemutatókat készítettek. A hazaérkezésük után értékelték a kirándulás tapasztalatait és a témanapon kultúrtörténeti barangolást tettek Erdélyben: bemutatták társaiknak hol jártak, milyen élményekben volt részük. Kiállítást rendeztek az előkészítő szakasz anyagaiból, az erdélyi varrottasokból és írottasokból.

Táncház is színesítette a programot.

A témanap programjai közé tartozott délelőtt egy előadás Kalotaszeg népművészetéről, hagyományairól, amelyet táncház követett. A felső tagozat feladatlapot töltött ki „Ki tud többet Erdélyről” címmel, miközben játékos, mozgásos feladatokat oldottak meg az alsó osztályos tanulók az iskola udvarán. Székely meséket olvastak, ill. dramatizáltak a diákok és a meglátogatott helyszínek egy-egy nevezetes épületét rakták ki puzzleból. Erdélyi kürtös kalács kóstolására is volt lehetőség az udvaron. A délutáni foglalkozások forgószínpadszerűen, kis csoportokban zajlottak le. Irodalmi, történelmi témájú helyszíneken szerepelhettek a tanulók és a Művészeti Iskola révén nem maradhatott el az éneklés és a kézműves foglalkozás sem. A program zárásaként a felső és alsó tagozatos diákok – a nemzeti összetartozás jegyében – a „Határtalanul” témanap keretében közelebb jutottak az egykori Magyarország természeti és kulturális örökségéhez.

További képeink: