quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 07. szombat
  -  Róbert
Makó

Erdélyi püspök utcai gyalogátkelő: a hivatalok közt pattog a labda

2013. október 22.


 

Korom András -Makó

– Nagyon nehéz lett itt átkelni, amióta felújították az utat, s másutt csatornáznak, itt megnövekedett a forgalom. Van olyan, hogy reggel hosszú ideig kell itt állni, hogy átjussak az óvoda oldalára – panaszkodott az egyik szülő, aki minden reggel attól tart, hogy elkésik emiatt a munkahelyéről.

Nincs egyedül, ahány kerékpárost csak megállítottunk, mind hasonló tapasztalatról számol be.
– Korábban is itt jártam-keltem, de akkor a festékbolt illetve a faáruüzlet oldalára könnyebb volt átjutni, a rossz ráadásul a csatornázók által felszabdalt útburkolat miatt lassabban mentek a kocsik, ráadásul ennyi teherjármű nem is hajtott erre – vélte Nagy Antal. Hasonlókat hallottunk Forgó Lajosnétól is.
Volt olyan olvasónk, aki a makói városházán és a Magyar Közútnál is szóvá tette a helyzetet – eredménytelenül.
– Sebességkorlátozást kellene elrendelni az Erdélyi püspök utca Vásárhelyi és Hajnal utca közötti részén, hiszen nem csak a szép új oviba járnak itt a gyerekek, de itt van a Pápay Endre Iskola és Óvoda is, sőt sokan erre kerékpároznak a piacra is – mondta Kiss György, aki biciklijével álldogált a kerékpárút szélén. Szerinte is hiányzik itt a kerékpárút átvezetés is, anélkül csak a kereszteződésből lehet átjutni nagy üggyel-bajjal a túloldalra.

Csak száguldanak az autók a kereszteződésben az útfelújítás óta.

Az út a Magyar Közút Zrt. kezelésében áll, azaz a makói önkormányzat nem illetékes ez ügyben – kaptuk az információt a városházától. A Magyar Közút Zrt. pedig azt írta hírportálunknak küldött válaszában: „A 4424 jelű Királyhegyes–Makó összekötő út 9+500 – 13+500 kilométer szelvények közötti útfelújításának műszaki tartalmában nem szerepeltek a kérdésben szereplő műszaki tartalmak. Arról nincs információnk, hogy társaságunk megyei igazgatóságát ilyen a kérdésben szereplő igényekkel keresték volna meg. Egyébként a gyalogos átkelőhely létesítése építési engedély köteles tevékenység, amely maga után vonhatja a villamos hálózat fejlesztését is, tehát jelentős anyagi teherrel is járhatna. De ezt eldönteni csak a tervek birtokában lehet.

Az óvoda parkoló felújítása Makó Város Önkormányzatának pályázata volt, véleményünk szerint a Makó városi kerékpáros és gyalogos közlekedés megoldása és ennek költségének viselése szintén a város feladata – írta válaszlevelében Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt. megbízott kommunikációs főosztályvezetője.