A makóiaknak épült a lombkoronasétány

Korom András – Makó
Valóban a lombok, azaz 8-10 méter magasságban sétálhat, sőt azok ringását is átéli az, aki ellátogat a ma késő délelőtt felavatott, s átadott Maros-parti lombkoronasétányt. A 190 méter hosszú, a Kárpát-medencében egyedülálló építmény a Makó-Perjámos ökohíd a Maroson pályázat keretében összesen 233 millió 880 ezer forintból épült, ebből az uniós támogatás 165 millió 229 ezer, míg Makó önereje 58 millió 561 ezer forint volt.
A munkálatokat tavaly ősszel kezdte meg a városban több beruházást is végző vásárhelyi székhelyű Bodrogi Bau Kft.
A ma késő délelőtti avatón Buzás Péter polgármester hangsúlyozta, hogy míg a belvárosban folyó fejlesztések elsősorban a turizmus érdekében történnek és történtek, addig a Maros-partot eddig félmilliárdot költöttek elsősorban a makóiaknak fejlesztik. A felújított strandon kalandparkot alakítottak ki, ökotúra-útvonalakat hoztak létre és most épül a környezetvédelmi oktatóközpont és most átadják a lombkoronasétányt -. Igaz – tette hozzá – azért egy-két turistát ide is szívesen várnak.
A kivitelező nevében Bodrogi Ferenc cégtulajdonos adta át Makó polgármesterének a lombkoronasétány szimbolikus kulcsát, aki azonnal tovább is adta azt a különleges építményt üzemeltető Makói Kommunális Nonprofit Kft. ügyvezetőjének, Fekete Tibornak.
Fekete Tibor, Buzás Péter és Bodrogi Ferenc vágták át a nemzetiszín szalagot.
Hasonló lombkoronasétány legközelebb 800 kilométerre, Salzburgtól északra található. A makói különlegessége a 18 méter magas tornyából a talajszintre induló csúszda, mely Kárpát-medence leghosszabb szárazföldi csúszdája.
A csúzda.
A nemzetiszín szalag átvágása után a megnyitó közönsége azonnal fel is kapaszkodott a pihenőteraszokkal ellátott építmény legtetejére, s a bátrabbak onnét nem a lépcsőn, hanem a csúszdán át ereszkedtek – csupán 8 másodperc alatt – a mélybe.
A lombkoronasétány használata ingyenes mindenki számára, a biztonságot képzett szakemberek biztosítják.
Képriportunk az avatóról: