quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 21. csütörtök
  -  Sámuel, Hajna
Makó

Jövő őszre a román határig nyújtózik az M43-as

2013. április 11.


Korom András – Makó
– A tervek szerint jövő szeptemberre készül el az M43-as autópálya Makó és a magyar-román országhatár közötti, 23,1 kilométeres szakasza – jelentette be Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár ünnepi beszédében. Hangsúlyozta: a magyar kormány különleges figyelmet fordít az Alföld jövőjére, az új sztrádaszakasz javítja a térség közlekedésbiztonságát, és hozzájárul az itt lakók életminőségének javításához.
– A kormány célja, hogy Magyarország Közép-Európa egykori szocialista országai közül infrastruktúráját tekintve a legerősebbé váljon. Ezért fordított az előző és a most záruló uniós ciklusban is kimagasló összegeket az infrastrukturális beruházásokra, és ennek meg is van a látható és érzékelhető eredménye – tette hozzá Lázár János azzal, hogy az energiaárak és az infrastruktúra fogja eldönteni, hogy Magyarország hogyan fejlődik, és milyen mértékű lesz a gazdasági növekedése. Az államtitkár ezért elengedhetetlennek tartja, hogy a következő uniós ciklusban az ország a rendelkezésre álló 7000 milliárdból legalább 1000 milliárd forintot fordítson a közlekedési infrastruktúra javítására.
Az épülő új szakaszról Kovács Ákos, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, annak kétszer kétsávos, burkolt leállósávos szakaszán három csomópont és két vasúti felüljáró épül. Az új részen két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya-pihenő Kövegynél.

A beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Kft., amely a közbeszerzési eljáráson 46 milliárd 490 millió forintos árral a legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot nyújtotta be. A munkálatokat hamarosan megkezdik, s e tervek szerint 2014 szeptemberétől már használhatják is a járművek az új rész, s így az Ausztria felől érkezők, s Románia felé igyekvők Magyarországot teljes egészében autópályákon szelhetik át.

Mint azt megtudtuk, az M43-ashoz kapcsolódó román autópálya várhatóan nem készül el 2014-re, s arról is folynak még az egyeztetések, hogyan működjön majd az autópálya határátkelője, ugyanis Románia még nem a schengeni övezet tagja.
Az új sztárda szakasz, mely Kövegyet és Csanádpalotát délről kerüli el, egyébként egy 3 méteres töltésen fut majd végig, kivéve a Hódmezővásárhely-Makó, illetve az Újszeged-Mezőhegyes vasútvonalat kereszteződését, ahol 10 méteres magasságban, illetve a Sámson-Apátfalvi-szárazér metszésvonalát, mely felett 9 méteres magasságban zajlik majd a forgalom.

Az alapkőben elhelyezték az egyik orszégos, illetve a megyei napilap egy-egy aznapi számát, illetve a forgalomban lévő aprópénzek példányait.

Az alapkőletétel képekben: