Bádog Böske is elgurult az emléktábla avatóra

Korom András-Makó
Az ünnepségen, melyre felvonult a helyi József Attila Múzeum működőképes, 1919-ben készített fekete Ford T-modellje, azaz a Bádog Böske is, előbb Halmágyi Pál nyugalmazott múzeumigazgató hangsúlyozta: a város büszke lehet arra, hogy számos szülötte vált világhírűvé, ahogy Amerikában azzá vált Pulitzer József, illetve a 132 esztendeje született Galamb József. Az évszázad autójává választott T-modell megalkotója életét Farkas Éva tankerületi igazgató ismertette, kiemelve, hogy a hagymatermesztők fiából a Ford-művek főkonstruktőrévé vált neves személyiség 1892-95 között a mai Bartók iskola épületének helyén állt polgári (azaz elemi) iskolában kezdte meg tanulmányait, s szorgalma, tehetsége révén úgy vált híressé, ahogy az egy tipikus amerikai álomsztoriban történik. Hiába lett azonban híres, számos alkalommal visszalátogatott szülővárosába, s 1921-ban 6 Fordson traktorral segítette testvéreit, ezért nyílt meg a Deák Ferenc és a Vásárhelyi utcák sarkán a Ford telephelye.
Medgyesi Pál, a Csongrád Megyei Mérnöki Kamara alapító és tiszteletbeli elnöke rövid beszédében hangsúlyozta, nagy örömöt okozna neki, ha egyre több tehetséges diák kerülne ki Galamb József egykori iskolájában.
Farkas Éva és Halmágyi Pál ezt követően leplezték le az iskola falán elhelyezett emléktáblát, melyet az iskola diákjai és Szilágyi László, a Maros parti Veterán Autós- Motoros Közhasznú Egyesület elnöke is megkoszorúztak. Az ünnepségen részt vett Buzás Péter polgármester.
Farkas Éva és Medgyesi Pál lelpezték le az emléktáblát.
Az ünnepségen készült további képeink:
A szerző felvételei.