quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
0-24

A Magyar Suzuki átlagosan 12 százalékkal emeli a béreket

2022. március 04.

 A Magyar Suzuki Zrt. az üzemi tanáccsal egyeztetve januárig visszamenőlegesen átlagosan 12 százalékkal emeli a munkavállalók bérét – közölte a cég kommunikációs vezetője pénteken az MTI-vel.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint az irodai munkatársak fizetése átlagosan 9 százalékkal, a fizikai dolgozóké 12 százalékkal, az operátori kezdő bér 14 százalékkal emelkedik.

A vállalat 13. havi év végi bónuszt is előirányzott, továbbá a hétvégére eső öt nemzeti ünnepnapot pihenőnapokkal kompenzálja.

A Magyar Suzuki tavaly év végével lezárta a munkaidőkeretet, így a fizikai munkatársaknak átlagosan 15, korábban már kifizetett munkanapot elengedett – ismertette a kommunikációs vezető.

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően mintegy 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel a legnagyobb japán beruházó. A magyarországi újautó-piacon 2020-ban 14 783 Suzuki kelt el, ami 11,55 százalékos részesedést biztosított az öt éve piacvezető márkának.

A vállalat 2020-at 1,656 milliárd euró nettó árbevétellel zárta, ez 31 százalékkal elmaradt a 2019. évitől. Az adózás utáni eredmény 20,01 millió euró volt 2020-ban, míg egy évvel korábban 84,46 millió euró.

borítókép illusztráció