quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 20. vasárnap
  -  Illés
Tram-train

Kényelmes, gyors és környezetkímélő – a vásárhelyiek imádják a tram-traint!

2022. február 14.

Két hónapja indult el az utasforgalmi próbaüzem, s a vasútvillamos népszerűsége napról napra érezhetően nő a lakosság körében, vagyis az új, modern tömegközlekedési eszköz máris igazolta létjogosultságát.

Gyakorlatilag telt házzal üzemelnek a járatok a két megyei jogú város között, illetve Vásárhelyen és Szegeden belül is, vagyis a vasútvillamos a helyi tömegközlekedés részévé vált. A vásárhelyiek és a szegediek szívesen utaznak a fűtött, kényelmes szerelvényeken a hideg téli napokon. A közép-kelet-európai térségben egyedülálló, modern tömegközlekedési eszköz egyébként a vásárhelyieknek egy fillérjükbe nem került, ráadásul április közepéig ingyenesen is használhatják!

Beruházás a jövőbe, a jövőért!

Magyarország első vasútvillamosa érdemben hozzájárul a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez, a levegő- és az életminőség javításához Hódmezővásárhelyen és Szegeden is – erről beszélt Lázár János, a beruházás kormánybiztosa a közelmúltban a Hír TV Zöldövezet című műsorában.

Lázár János többek között kiemelte: az egész közép-kelet-európai térségben újdonságnak és különlegességnek számító kötöttpályás beruházás 15 évig tartó előkészítése során figyelembe vették, hogy Hódmezővásárhely Magyarország egyik legnagyobb kiterjedésű városa, ahol rendkívül sokan és sokat közlekednek. Nemcsak a városon belüli ingázás a jelentős, de még ennél is fontosabb, hogy naponta 5-10 ezren utaznak Vásárhely és a megyeszékhely, Szeged között, hogy igénybe vegyék az ottani egészségügyi, oktatási lehetőségeket, üzleti, szórakozási szolgáltatásokat. Vásárhely ugyanakkor rendkívül mély fekvésű település is, mely nem foglal el jó helyet hazánk környezetszennyezettségi és levegőminőségi térképén. A kormánybiztos szerint tehát az volt az egyik kiemelt cél, hogy az autóbuszok és a személyautók számának, közlekedésének csökkentésével érdemben visszavágják a károsanyag-kibocsátást, ez által javuljon a levegő minősége, hiszen ez a következő évek, évtizedek egyik leginkább meghatározó kérdése.

A tram-train tehát nemcsak népszerű, de környezetkímélő megoldás is a két város közötti vagy azokon belüli ingázásra, ugyanakkor ami a jelenleg is zajló próbaüzemet illeti, az elmúlt időszakban voltak kisebb fennakadások műszaki hiba vagy baleset miatt a menetrendben. Erről Kanda Imre főmérnök is beszámolt, aki türelmet kért a lakosságtól, kiemelvén: a kezdeti néhány zökkenő természetes minden ilyen közlekedési formánál vagy villamosok üzembe helyezésénél. Egyúttal emlékeztetett, a tram-train 40-50 évig fogja maradéktalanul kiszolgálni a hódmezővásárhelyi és a szegedi lakosokat.