Jovány Gyuláról a tram-trainnél még csak nem is hallottak – Márki-Zay hatalmasat hazudott kampányfuvarosáról (VIDEÓ)

Nincs új a nap alatt: a baloldal miniszterelnök-jelöltje, Gyurcsány Ferenc kapitánya hazudik, mint a vízfolyás.
Hol egy országos televízió élő, egyenes adásában arról, hogy az általa vezetett, balliberális többségű „korrekt, becsületes és következetes” közgyűlés pártállásra való tekintet nélkül minden politikussal szemben leszavazta a méltatlansági indítványt (hazugság – a fideszes Cseri Tamás ügyét a Kúriáig vitte a Márki-Zay-féle városháza), hol egy lakossági fórumon arról, hogy tízmillió forintból elkészült a Réz utca csapadékvíz-elvezetése (hazugság – egyrészt messze nincs kész, másrészt a lakók ami eddig megvalósult, az is dilettantizmusba hajlik). Most pedig a Pesti TV-nek egy érdi országos kampányeseményen arról, hogy neki olyannyira nincs köze a saját kampányfuvarosához, Jovány Gyulához, hogy Jovány egyenesen „Lázár János cégének”, a tram-trainnek volt a vezetője. (Hazugság – máris mutatjuk a részleteket!)
Ahogy arról a Promenad24 is beszámolt, a Pesti TV a múlt hétvégén Az Ügy című műsorában foglakozott a baloldal kijelölt miniszterelnök-jelöltje, Márki-Zay Péter hátországával, hódmezővásárhelyi botrányaival, korrupciógyanús ügyeivel. A műsorban szóba került a 2020-as buszpályázat is – emlékezetes: Jovány Gyula cége, a Jovány Busz Kft. azt követően nyerte el a szolgáltatást mintegy évi 100 millióért a Márki-Zay vezette várostól, hogy maga Jovány „gondolta újra” Hódmezővásárhely buszközlekedését, s készítette el a kiírás alapjául szolgáló koncepciót. Ügyes, nemde, ügyes? Pláne, ha hozzátesszük, amit a Pesti TV bemutatott: Jovány Gyula a helyi buszpályázat kiírása előtt pár hónappal 10,8 millióért – egyedüli érdeklődőként… – önkormányzati telket vásárolt a Kutasi úton, hogy „bővítse” személyszállítással foglalkozó vállalkozását. Hiába, előrelátó üzletemberről van szó… Aki azóta – micsoda véletlen… – Márki-Zay országos politikai kampányából is kiveszi a részét, hiszen mint számtalanszor megírtuk, Jovány-buszok szállítják a kampánycsapatot a miniszterelnök-jelölti road show állomásaira.
Miről lehet tudni, hogy Márki-Zay hazudik? Mozog a szája!
A Pesti TV mindennek kapcsán érdi politikai rendezvényén kérdezte a baloldal miniszterelnök-jelöltjét, hogy miközben szavakban folyamatosan a korrupciót üldözi, nem tartja-e visszásnak a kampányfuvarosának adott 100 milliós önkormányzati szerződést. Egészen megdöbbentő választ kaptak, nézzék csak!
Márki-Zay tehát nemcsak azt állította, hogy neki semmi köze Joványhoz, de még azt is kijelentette, hogy a buszos vállalkozó „a tram-train vállalkozásnak a vezérigazgatója volt”, amit amúgy Lázár János felügyel kormánybiztosként. Vajon miről maradtunk le? Vásárhelyen ugyanis senki sem hallott még arról, hogy Márki-Zay haveri a vasútvillamosról nyergelt volna át a buszokra! Portálunk is megkereste a tram-train beruházás tervezésének és kivitelezésének felügyelőjét, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t, valamint a működtető MÁV-ot, és arról érdeklődtünk, pontosan milyen feladatot töltött be a vasútvillamos-projekt körül Jovány Gyula. A válasz egyértelmű: semmilyet. Sem a NIF-nél, sem a MÁV-nál nem hallottak még Joványról.
NIF és MÁV: gőzünk sincs, ki az a Jovány!
„A NIF Zrt. a tram-train kapcsán nem találkozott ezzel a névvel. Nem tartott kapcsolatot a tervezés, kivitelezés során Jovány Gyula nevű személlyel”
– írta a Promenad24-nek a NIF Zrt.
„Nincs tudomásunk arról, hogy Jovány Gyula bármikor is kapcsolatban állt volna a tram-train projekt kapcsán a vasúttársasággal. A tram-train projekt kapcsán nem beszélhetünk vezérigazgatói pozícióról, ez az állítás teljesen valótlan és alaptalan”
– reagált a MÁV kommunikációs igazgatósága.
Meddig lehet még büntetlenül hazudozni az embereknek?
Az ügyben természetesen kérdéseket küldtünk Jovány Gyulának és Márki-Zay Péternek is. Joványtól azt szerettük volna megtudni, állt-e bármiféle szakmai vagy munkakapcsolatban a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamos-beruházásért, a tervezésért, az előkészítésért, a kivitelezésért, a lebonyolításért felelős szervezetekkel; ha igen, milyen szerepet töltött be, milyen munkát végzett a tram-train projekt előkészítésében, tervezésében, kivitelezésében, működtetésében; s volt-e valaha is „a tram-train vállalkozásnak a vezérigazgatója”.
Márki-Zaytól arra kértünk feleletet, tudomása szerint mikor volt Jovány Gyula „a tram-train vállalkozás vezérigazgatója”, milyen szerepet töltött be, milyen munkát végzett Jovány Gyula a tram-train projekt előkészítésében, tervezésében, kivitelezésében, működtetésében; illetve amennyiben nem igaz ez az állítása, illetve nincs rá bizonyítéka, akkor miért nyilatkozta ezt a Pesti TV stábjának.
Cikkünk megjelenéséig sem Jovány Gyula, sem Márki-Zay Péter nem reagált a Promenad24-nek, mindketten hallgatásba burkolóztak.
Mint másfél héttel ezelőtt fogalmaztunk: máshol, mondjuk úgy, a Márki-Zay által oly gyakran emlegetett „kulturált nyugati világban” egy politikus belebukik, ha hasonló ügyben rajtakapják, hogy valótlanságokat terjeszt gátlástalanul, míg idehaza a hazudozás a balliberális politizálás szerves részévé vált. Az ellenzéki szivárványkoalíció a remélt kormányváltás, politikai és gazdasági haszonszerzés oltárán feláldozta az igazmondást. Becsmérli, lenézi, átveri az embereket. És a jelek szerint továbbra is a fejétől bűzlik a hal…