quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Menzabotrány: a városházi propagandasajtó olvasóit sem győzte meg Márki-Zayék magyarázkodása

2022. január 13.

Ne a gyerekeken akarjanak profitot termelni, a vásárhelyiek épp elég adót, parkolási díjat fizetnek a városnak ahhoz, hogy az önkormányzatnak kutya kötelessége lett volna a közétkeztetést nonprofit módon szervezni, nem eladni egy vállalkozásnak! – üzenik a háborgó szülők.

Nem nyugszanak a kedélyek Hódmezővásárhelyen a közétkeztetés átszervezése kapcsán. Mint ismeretes: Márki-Zay Péter és balliberális többsége január 1-jétől egy Pest megyei magánvállalkozásnak szervezte ki a korábban az önkormányzat által – nagyobbrészt a helyi fogyasztók megelégedésére – végzett szolgáltatást. Miután napok óta záporoznak a lakossági panaszok az étel mennyisége, íze/ízetlensége miatt, Márki-Zayék Gyöngyösi Ferenc képviselőt küldték ki magyarázkodni. A balliberális többség oszlopos tagja elsősorban a só rendeletben rögzített mennyiségével igyekezett védeni a mundér becsületét, de még a városházi propagandamédia cikke alatti kommenteket olvasgatva is úgy tűnik: nem sikerült meggyőznie az elkeseredett vásárhelyieket, akik átverve érzik magukat a kiszervezéssel.

Ez persze korántsem meglepő annak tükrében, hogy mint megírtuk, már Mucsi Tamás, a Hód-Menza és a Hódmezővásárhelyi Közétkeztetési Intézmény korábbi vezetője is szóvá tette, hogy az egész város rosszul járt a szolgáltatás privatizálásával. A közösségi médiában rámutatott, csúsztatás a problémát a só mennyiségére fogni, hiszen az az előző években is szabályos volt, mégsem reklamált a fél város az étel íze (ízetlensége) miatt. A hosszú ideig Márki-Zay Péter bizalmasának, szövetségesének számító közétkeztetési szakember azt írta: igaza volt Lázár János országgyűlési képviselőnek abban, hogy a vásárhelyi gyerekek és idősek elleni bűnnek minősítette a magánosítást. Kiemelte: a városvezetés részéről politikai alapon rossz döntés született, aminek az egész település a károsultja…

Mucsi Tamás egyébként nemcsak Gyöngyösi Ferenc közösségi oldalán fejtette ki véleményét, de a Márki-Zay-lakájmédia „Hódpress” vonatkozó posztja alatt is megjegyezte, megerősítette, a só mennyiségével takarózni csúnya mellébeszélés: „Ha valami nem igaz, attól, hogy minél több ember mondja, minél többször, attól még nem lesz igaz. ?”

A jelek szerint a vásárhelyi szülők, fogyasztók egyet is értenek a Hód-Menza és a Hódmezővásárhelyi Közétkeztetési Intézmény egykori első emberével, s nem fogadják el a városháza „magyarázatát”.

„Nem a sótartalomról kellene beszélni! A közétkeztetésre közpénzből megkötött szerződés alapján talán az azt igénybe vevők véleményét kellene komolyan venni, és nem a mundér becsületét védeni” – üzente Márki-Zayéknak egy vásárhelyi hölgy a városházi propiportál Facebook-oldalán keresztül. Egy másik édesanya hozzátette, valóban „nem a sótartalom a gond, hanem a minőség és a mennyiség!”. Panaszuk persze korántsem egyedi.

„A só oké! Nem is az itt a fő gond, hanem a szinte üres leves (2 valami tésztaszerűség úszik a tetején). A spenót nem hasonlított semmire, hogy most leves vagy főzelék, mert egyik sem volt. A beltartalmi értéke, minősége… Az ember visz magával egy kis sót, oszt le van tudva. És azóta sem javult semmit” – fogalmazott egy férfi.

Többen annak a véleményüknek adtak hangot, hogy azt érzik: nem a sótartalom a baj, hanem az, hogy egy minden valószínűség szerint nyereségérdekelt magáncégre bízta a város a közétkeztetést, miközben kötelessége lett volna azt úgy is biztosítani a vásárhelyiek számára, hogy figyelembe veszi, „vannak olyan szolgáltatások amik nem termelnek profitot”. „A közétkeztetésnek mindig nonprofitként kell működnie, de nyilván nyereségérdeke van a cégnek” – vonta le a következtetést egy női olvasó.

Egy helyi édesapa arról számolt be, gyermekeit farkaséhesen hozza haza az iskolából, mert „a kaja szinte ehetetlen, hideg és kevés”. Azt írta, a 9 éves, a sportos iskolába járó lánya „a kocsiban elkezdte falni a csokit majdnem papírral együtt”. Leírta, akadt olyan nap, mikor gyermeke arra panaszkodott, hogy „a leves hideg volt… a ‘nutellás’ gombócba beleharapott, és valami (szerinte víz) ráspriccelt az arcára…”. Az apuka szerint ezek a problémák egyértelműen a szolgáltatóváltás óta jelentkeztek. Sokak nevében ő is a csalódottságának adott hangot Márki-Zayék privatizációja kapcsán, s úgy összegzett: „Ne a gyerekeken akarjanak már gazdagodni, fizetünk annyi adót, parkolási díjat a városnak, hogy kutya kötelessége lett volna a közétkeztetést nonprofit módon csinálni… nem eladni egy vállalkozásnak…”

Fotó: olvasói, archív; kommentek forrása: Hódpress