quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely

Élő szerződés alapján szolgáltat a Volánbusz Hódmezővásárhelyen

2022. január 07.

Százmilliós árat fizethet a város Jovány Gyula haveri megbízásáért.

„A bíróság álláspontja szerint is létrejött a 2019-2023. évekre vonatkozó helyi közszolgáltatási szerződés 2019-ben a Volánbusz és Hódmezővásárhely önkormányzata között. A Szegedi Törvényszék első fokú ítéletének szóbeli indokolásában arra is rámutatott, hogy a létrejött szerződés alapján a közlekedési társaság marasztalásra irányuló perben érvényesítheti az önkormányzattal szembeni szolgáltatási díjkövetelését. Erre hivatkozással a Volánbusz jogmegóvásra irányuló keresetét formai okokból elutasította. Az ítélet nem jogerős” – tájékoztatta pénteken lapunkat a Volánbusz Zrt. egy az állami társaság és a vásárhelyi önkormányzat között folyó polgári per kapcsán.

Mindez azt jelenti, hogy a bíróság megerősítette: élő szerződés alapján futnak a Volán-buszok Vásárhelyen, vagyis a közlekedési társaság jó eséllyel érvényesítheti a várossal szemben az önkormányzat által 2020-ban és 2021-ben, illetve azóta is folyamatosan ki nem fizetett szolgáltatási díjat. Mindezeknek a tükrében könnyen megeshet, hogy Hódmezővásárhelynek százmilliós árat kell fizetnie Jovány Gyula haveri megbízásáért és azért, hogy hónapok óta egyszerre két szolgálató buszai is köröznek a városban. Jelen állás szerint ugyanis az önkormányzatnak nemcsak a Jovány Busz Kft. éves szinten százmilliós megbízását kell kiperkálnia, de a Volánbusz Zrt. két éve elmaradt költségeit is rendeznie kell majd (ezen összeg is százmilliós nagyságrendűre rúghat már – a szerk.), illetve persze továbbra is fizetnie kell majd az állami cég szolgáltatásért.

Korábban többször megírtuk: Vásárhely ketyegő bombán ül azért, mert a város két éve nem fizet a Volánbusznak, illetve mert Márki-Zay Péter egy finoman fogalmazva is fura eljárás keretében a Jovány Busz Kft.-vel, Jovány Gyula cégével kötött szerződést a Jovány Gyula által „újragondolt” vásárhelyi helyi tömegközlekedés üzemeltetésére 2021. márciusi indulással. Emlékezetes, Hódmezővásárhely még az egyik Volánbusz-jogelőd DAKK-kal 2018 végén kötött 5 éves (2019. január 1-jétől 2023. december 31-éig szóló) szerződést a helyi buszközlekedés lebonyolítására. A közgyűlési döntés és az eredményes közbeszerzési eljárás után az elhúzódó adminisztratív egyeztetés miatt a szerződést ugyan nem írták alá, a társaság azonban szolgáltatott, a város pedig 2018-2019-re még fizetett, majd a 2020-as és a 2021-es évre nem. A Volánbusz folyamatosan élőnek és érvényesnek tekintette a kontraktust, mely alapján a mai napig közlekednek a járatai a városban, ezért elvből vitatta, hogy Márki-Zaynak miért kellett egyáltalán új szolgáltatót keresni, s megbízni Jovány Gyulát is ugyanezzel a szolgáltatással. A polgármester közben arról szónokolt, a Volánbusz ugyan közlekedhet, de pénzt ezért nem fog kapni az önkormányzattól, mert nincs erről aláírt megállapodás. Nos, úgy tűnik, az igazságszolgáltatás előtt megint elhasalt!

A bíróság ugyanis ma bár egy konkrét, néhány hónapos időszakra vonatkozó jogmegóvási ügyben formai okok miatt nem a Volánbusz javára döntött, kimondta, hogy az állami társaságnak van igaza a tekintetben, hogy valójában létrejött 2019-ben, és máig is élő a 2019-2023. évekre vonatkozó helyi közszolgáltatási szerződés a Volánbusz és Hódmezővásárhely önkormányzata között. Mivel a Volán-buszok továbbra is menetrendszerűen közlekednek a városban, minden bizonnyal ennek az ellentételezését ki kell majd fizetni. A 2020-as, a 2021-es évre és így tovább. Eszerint akár százmilliós nagyságrendben is fogyhat a vásárhelyi adófizetők pénze – csak azért, hogy Márki-Zay közben százmilliós megbízást tudjon adni haverjának és kampányfuvarosának, Jovány Gyulának, akinek a buszai amúgy – érdeklődés hiányában – üresen köröznek a városban…

Buszbotrány: időzített bombán ül Hódmezővásárhely
Kapcsolódó

Buszbotrány: időzített bombán ül Hódmezővásárhely

<p>Az önkormányzat a 2020-ra és 2021-re sem fizetett még a Volánbusznak, mely bírósági úton akarja érvényesíteni követelését – értesült lapunk. Akár több tízmillió forintba is fájhat a városnak a buszbotrány.</p>

Fotó: illusztráció (archív)