Élő szerződés alapján szolgáltat a Volánbusz Hódmezővásárhelyen

Százmilliós árat fizethet a város Jovány Gyula haveri megbízásáért.
„A bíróság álláspontja szerint is létrejött a 2019-2023. évekre vonatkozó helyi közszolgáltatási szerződés 2019-ben a Volánbusz és Hódmezővásárhely önkormányzata között. A Szegedi Törvényszék első fokú ítéletének szóbeli indokolásában arra is rámutatott, hogy a létrejött szerződés alapján a közlekedési társaság marasztalásra irányuló perben érvényesítheti az önkormányzattal szembeni szolgáltatási díjkövetelését. Erre hivatkozással a Volánbusz jogmegóvásra irányuló keresetét formai okokból elutasította. Az ítélet nem jogerős” – tájékoztatta pénteken lapunkat a Volánbusz Zrt. egy az állami társaság és a vásárhelyi önkormányzat között folyó polgári per kapcsán.
Mindez azt jelenti, hogy a bíróság megerősítette: élő szerződés alapján futnak a Volán-buszok Vásárhelyen, vagyis a közlekedési társaság jó eséllyel érvényesítheti a várossal szemben az önkormányzat által 2020-ban és 2021-ben, illetve azóta is folyamatosan ki nem fizetett szolgáltatási díjat. Mindezeknek a tükrében könnyen megeshet, hogy Hódmezővásárhelynek százmilliós árat kell fizetnie Jovány Gyula haveri megbízásáért és azért, hogy hónapok óta egyszerre két szolgálató buszai is köröznek a városban. Jelen állás szerint ugyanis az önkormányzatnak nemcsak a Jovány Busz Kft. éves szinten százmilliós megbízását kell kiperkálnia, de a Volánbusz Zrt. két éve elmaradt költségeit is rendeznie kell majd (ezen összeg is százmilliós nagyságrendűre rúghat már – a szerk.), illetve persze továbbra is fizetnie kell majd az állami cég szolgáltatásért.
Korábban többször megírtuk: Vásárhely ketyegő bombán ül azért, mert a város két éve nem fizet a Volánbusznak, illetve mert Márki-Zay Péter egy finoman fogalmazva is fura eljárás keretében a Jovány Busz Kft.-vel, Jovány Gyula cégével kötött szerződést a Jovány Gyula által „újragondolt” vásárhelyi helyi tömegközlekedés üzemeltetésére 2021. márciusi indulással. Emlékezetes, Hódmezővásárhely még az egyik Volánbusz-jogelőd DAKK-kal 2018 végén kötött 5 éves (2019. január 1-jétől 2023. december 31-éig szóló) szerződést a helyi buszközlekedés lebonyolítására. A közgyűlési döntés és az eredményes közbeszerzési eljárás után az elhúzódó adminisztratív egyeztetés miatt a szerződést ugyan nem írták alá, a társaság azonban szolgáltatott, a város pedig 2018-2019-re még fizetett, majd a 2020-as és a 2021-es évre nem. A Volánbusz folyamatosan élőnek és érvényesnek tekintette a kontraktust, mely alapján a mai napig közlekednek a járatai a városban, ezért elvből vitatta, hogy Márki-Zaynak miért kellett egyáltalán új szolgáltatót keresni, s megbízni Jovány Gyulát is ugyanezzel a szolgáltatással. A polgármester közben arról szónokolt, a Volánbusz ugyan közlekedhet, de pénzt ezért nem fog kapni az önkormányzattól, mert nincs erről aláírt megállapodás. Nos, úgy tűnik, az igazságszolgáltatás előtt megint elhasalt!
A bíróság ugyanis ma bár egy konkrét, néhány hónapos időszakra vonatkozó jogmegóvási ügyben formai okok miatt nem a Volánbusz javára döntött, kimondta, hogy az állami társaságnak van igaza a tekintetben, hogy valójában létrejött 2019-ben, és máig is élő a 2019-2023. évekre vonatkozó helyi közszolgáltatási szerződés a Volánbusz és Hódmezővásárhely önkormányzata között. Mivel a Volán-buszok továbbra is menetrendszerűen közlekednek a városban, minden bizonnyal ennek az ellentételezését ki kell majd fizetni. A 2020-as, a 2021-es évre és így tovább. Eszerint akár százmilliós nagyságrendben is fogyhat a vásárhelyi adófizetők pénze – csak azért, hogy Márki-Zay közben százmilliós megbízást tudjon adni haverjának és kampányfuvarosának, Jovány Gyulának, akinek a buszai amúgy – érdeklődés hiányában – üresen köröznek a városban…

Buszbotrány: időzített bombán ül Hódmezővásárhely
<p>Az önkormányzat a 2020-ra és 2021-re sem fizetett még a Volánbusznak, mely bírósági úton akarja érvényesíteni követelését – értesült lapunk. Akár több tízmillió forintba is fájhat a városnak a buszbotrány.</p>
Fotó: illusztráció (archív)