quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Térség

MÁV: az utasforgalmi próbaüzemben előfordulhatnak hibák, márciustól közlekedik végleges menetrend szerint a tram-train

2021. november 30.

Közleményt adott ki a MÁV kedden a tram-train utasforgalmi próbaüzem első két napjáról, alább olvashatják!

Az 50 ezer kilométeres tartampróba sikeres teljesítése után a tram-train az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően november 29-én megkezdte utasforgalmi próbaüzemben az ingyenesen igénybe vehető menetrendszerinti közlekedését.

Jelenleg 80 km/h-ás sebességet engedélyezett a hatóság az utasforgalmi próbaüzem alatt, amely során a jármű gyártója minden az utasforgalomból, a pálya adottságaiból és egyéb összetevőkből fellépő hatást vizsgál és a jármű megfelelő beállításával kezel, hogy a szerelvények a legkomfortosabb utazást tudják biztosítani az utazóközönségnek. A hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak, akadhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák.

Amennyiben a járművek utóhangolása bármilyen tekintetben szükségessé válik, azt a gyártó Stadler magyarországi mérnökcsapata az érvényes szerződés keretében haladéktalanul, a nap 24 órájában elvégzi. Tegnapi nap során az egyik járművet soron kívüli karbantartásra a karbantartó telephelyre szállította a gyártó.  A Stadler tájékoztatása alapján a járművet ma késő délután visszaadják a MÁV-START-nak, így legkésőbb a holnapi napon újból három tram-train fog közlekedni a vonalon.

Utasforgalmi próbaüzembe csak és kizárólag olyan járművek kerülhetnek, amelyek biztonságosak és a szükséges hatósági engedéllyel rendelkeznek. Az utasforgalmi próbaüzem alatt, illetve ezt követően fogják a járművek elérni a tervezett maximális sebességet, majd a menetrend véglegesítésével a tervezett járatsűrűséget. A tervek szerint a szerelvények március közepétől a végleges menetrend és menetidő szerint közlekednek.

Kapcsolódó

Lázár János: az éles üzem indítására mindent kijavítunk, és minden értelmes javaslatot megfontolunk

A tram-train kormánybiztosa szerint vannak és biztosan lesznek is még hibák, váratlan helyzetek a vasútvillamossal, hiszen ez a próbaüzem lényege.

Kapcsolódó

Lázár János: köszönöm a jóindulatú és a genyó észrevételeket is!

A projekt kormánybiztosa a próbaüzem során várja a lakossági visszajelzéseket, melyeket összegezni fog majd.

Kapcsolódó

Lázár János: a tram-train még nincs kész

Az utasfogalmi próbaüzem során, a következő hetekben az a cél, hogy kiszűrjék a technikai, műszaki hibákat. A legfontosabb, hogy a vasútvillamos biztonságos legyen.