Lázár János: az éles üzem indítására mindent kijavítunk, és minden értelmes javaslatot megfontolunk

A tram-train kormánybiztosa szerint vannak és biztosan lesznek is még hibák, váratlan helyzetek a vasútvillamossal, hiszen ez a próbaüzem lényege. A [email protected] címre éppen ezért a jóindulatú, segítőkész és a genyó, ellendrukker üzeneteket is várja.
Ahogy arról beszámoltunk, Lázár János a Rádió 7 reggeli műsorában úgy fogalmazott: a tram-train még nincs kész, egyelőre a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek célja, hogy feltárják a műszaki hibákat, tökéletesítsék a szerelvények és a vonalak beállításait, valamint kialakítsák a végleges menetrendet. Lázár János az élő interjúban hangsúlyozta: nagyon sokan kommentálták hétfőn és kedden is a vasútvillamos működését, s maga is többször utazott vele Vásárhelyen, Szegeden, valamint a két város között. Ő is mérlegelte, min lenne érdemes változtatni, módosítani, hogy minél kényelmesebb és komfortosabb legyen az utasok számára Magyarország legmodernebb tömegközlekedési eszköze. A politikus közösségi oldalán is megerősítette: egyaránt várja a jóindulatú javaslatokat és a genyó észrevételeket is, hiszen az utasok tapasztalatainak összegzése rendkívül hasznos a tavaszra tervezett éles indulás előkészítésében.
„Tegnap elindult a tram-train utasforgalmi próbaüzeme, és ezzel párhuzamosan elindult a tram-train-ellenes politikai kampány is. Márki-Zay Péter hátországa kárörvendő cikkekben, posztokban kiáltja világgá, ha valamilyen hiba üti fel a fejét a vonatvillamosnál. Valóban vannak és biztosan lesznek is még hibák, váratlan helyzetek. Ez a próbaüzem lényege: hogy ne az éles üzemben, hanem most derüljön ki minden, ami kezelést igényel. Ezért megy 100 km/h helyett csupán 80 km/h-val a szerelvény, és ezért ingyenes az utazás rajta. Szóval az ellendrukkerek megnyugodhatnak, lesznek még leállások vagy üzemhibák, amikkel kampányolhatnak, de megnyugodhatnak a tram-train támogatói is: az éles üzem indítására mindent kijavítunk és minden értelmes javaslatot megfontolunk. Most Ön is írhat: a [email protected] oldalra nemcsak a jóindulatú, segítőkész, hanem a genyó, ellendrukker üzeneteit is elküldheti!” – írta a kormánybiztos.
Mint megírtuk, tegnaptól a próbaüzem részeként már utasokat is szállít vasútvillamos Szeged és Vásárhely között. A legkorszerűbb tömegközlekedési eszközről van szó, az egész közép-kelet-európai térségben különlegesnek és egyedinek számító tram-train egyszerre teljesíti a nagyvasúti közlekedés szabványait (magasabb peron, dízel üzemmód) és a helyi villamosközlekedés feltételeit (alacsonyabb peron, elektromos üzem).

Lázár János: köszönöm a jóindulatú és a genyó észrevételeket is!
A projekt kormánybiztosa a próbaüzem során várja a lakossági visszajelzéseket, melyeket összegezni fog majd.

Lázár János: a tram-train még nincs kész
Az utasfogalmi próbaüzem során, a következő hetekben az a cél, hogy kiszűrjék a technikai, műszaki hibákat. A legfontosabb, hogy a vasútvillamos biztonságos legyen.
Forrás, fotó: Facebook/Lázár János hivatalos oldala