Lázár János: köszönöm a jóindulatú és a genyó észrevételeket is!

A tram-train utasforgalmi próbaüzemének lényege, hogy feltárják és elhárítsák a technikai-műszaki hibákat, tökéletesítsék a szerelvények beállításait, s véglegesítsék a menetrendet. A projekt kormánybiztosa várja a lakossági visszajelzéseket, melyeket összegezni fog majd.
A tram-train még nincs kész, egyelőre a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek célja, hogy feltárják a műszaki hibákat, s kialakítsák a végleges menetrendet – erről beszélt a Rádió 7 reggeli műsorában Lázár János. A projekt kormánybiztosát az utasforgalmi próba első két napjáról kérdezték – mint korábbi cikkünkben megírtuk.
Lázár János az élő interjúban hangsúlyozta: nagyon sokan kommentálták hétfőn és kedden is a vasútvillamos működését, s maga is többször utazott vele Vásárhelyen, Szegeden, valamint a két város között. Ő is mérlegelte, min lenne érdemes változtatni, módosítani, hogy minél kényelmesebb és komfortosabb legyen az utasok számára Magyarország legmodernebb tömegközlekedési eszköze.
„Minden lakossági javaslatot és üzenetet várok a [email protected] e-mail címre. Köszönöm a jóindulatú és a genyó észrevételeket is!” – fogalmazott a kormánybiztos, hozzátéve, hogy az utasforgalmi próbaüzem során összegezni fogják a beérkezett tapasztalatokat.
Lázár Jánosban az első nap utazásai során többek között az merült fel, hogy a menetidőt – akár percekkel – csökkenteni lehetne az által, ha Szegeden nem állna meg a tram-train „minden utcasarkon”, azaz valamennyi villamosmegállóban. A cél ugyanis, hogy a két belváros közötti utat 35 perc alatt tegye majd meg a jármű.
A képviselő megerősítette: tisztában voltak és vannak vele, hogy a beruházás végső átadásáig akadnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák, de a szakemberek jelenleg is a nap huszonnégy órájában azon dolgoznak, hogy minden hibát elhárítsanak, s javuljon a tram-train komfortfokozata. Ezért is folyamatosan vizsgálják, és adott esetben módosítgatják a szerelvények beállításait, szervizelik azokat, hogy mindent tökéletesíteni tudjanak. A végleges használatbavételi engedélyt december 31-éig szeretnék megszerezni a hatóságoktól, majd januártól véglegesítik a menetrendet. A tervek szerint március közepétől kell majd a szerelvényeknek a végleges menetrend és menetidő szerint közlekedniük.
Arra is rámutatott, éppen a próbaüzem sajátosságai, az ezzel értelemszerűen együtt járó problémák, fennakadások miatt javasolta a kormánynak, hogy amíg nem százszázalékos a szolgáltatás, addig ne kérjenek térítési díjat a vasútvillamos használóitól. A tram-trainnel így április közepéig mindenki ingyenesen utazhat.

Lázár János: a tram-train még nincs kész
Az utasfogalmi próbaüzem során, a következő hetekben az a cél, hogy kiszűrjék a technikai, műszaki hibákat. A legfontosabb, hogy a vasútvillamos biztonságos legyen.