Lázár János: a tram-train még nincs kész

Az utasfogalmi próbaüzem során, a következő hetekben az a cél, hogy kiszűrjék a technikai, műszaki hibákat. A legfontosabb ugyanis az, hogy a vasútvillamos biztonságos legyen.
A tram-train még nincs kész, egyelőre a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek célja, hogy feltárják a műszaki hibákat, s kialakítsák a végleges menetrendet – erről beszélt a Rádió 7 reggeli műsorában Lázár János. A projekt kormánybiztosát az utasforgalmi próba első két napjáról kérdezték.
„Tegnap többször utaztam a vasútvillamossal, s örömmel tapasztaltam, tele voltak a szerelvények, a vásárhelyiek és a szegediek akarják használni a tram-traint. Ugyanakkor fontos látni, hogy még nem vagyunk kész, a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek során számítunk az utasok tapasztalataira, észrevételeire. Az elsődleges szempontunk, hogy biztonságos legyen a jármű” – szögezte le Lázár János, megköszönve a kivitelező Stadler, az üzemeltető MÁV és a Szegedi Közlekedési Társaság együttműködését.
Lázár János kiemelte: tisztában voltak és vannak vele, hogy a beruházás végső átadásáig akadnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák, de a szakemberek jelenleg is a nap huszonnégy órájában azon dolgoznak, hogy minden hibát elhárítsanak, s javuljon a tram-train komfortfokozata. Ezért is folyamatosan vizsgálják, és adott esetben módosítgatják a szerelvények beállításait, szervizelik azokat, hogy mindent tökéletesíteni tudjanak.
„Fel voltunk rá készülve, hogy lehetnek olyan műszaki problémák, melyek csak az utasforgalmi tesztüzemben derülnek ki, ezeket próbájuk most javítani, orvosolni. Folyamatos a Stadler és a MÁV együttműködése ezen a téren. Erről szól az utasfogalmi próbaüzem, a beüzemelés folyamata” – mondat el a kormánybiztos.
Elárulta, a végleges használatbavételi engedélyt december 31-éig szeretnék megszerezni a hatóságoktól, majd januártól véglegesítik a menetrendet. A tervek szerint március közepétől kell majd a szerelvényeknek a végleges menetrend és menetidő szerint közlekedniük.
Lázár János arról is beszélt, hogy hétfői utazásai során az volt a személyes benyomása: érdemes például mérlegelni, hogy Szegeden mindenütt, „minden utcasarkon” meg kell-e állnia a tram-trainnek. A cél ugyanis, hogy a két belváros közötti menetidő 35 perc körül legyen.