quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Szerintünk

Szabó János két kézzel költi a város pénzét

2021. november 02.

Csak úgy szórja a zseniális ötleteket és bomba üzleteket az alpolgármester: egy kicsiny útszakasz 118 millió forintért történő leaszfaltozása után most 25 újabb Jovány-járat indítása őrzi a keze nyomát.

Újabb briliáns üzlettel hívta fel magára a napokban a figyelmet Szabó János alpolgármester: havi szinten 25 újabb Jovány-járatot állít forgalomba, hogy azok is üresen körözzenek és pöfékeljenek Vásárhelyen, mint az eddigiek.

Mint korábban számos cikkben megírtuk, Márki-Zay Péter polgármester gyakorlatilag soha sincs Vásárhelyen, permanens miniszterelnök-jelölti kampányát tolja, nem foglalkozik a város ügyeivel. Szabó János tulajdonképpen maga vázolta fel a SzeretlekMagyarorszag.hu portálnak adott interjújában, hogy az országos politikában nyomuló Márki-Zaynak már csupán egy-két döntést kell személyesen meghoznia, és néhány papírt kell éjszakánként aláírnia, egyébként a milliós fizetéssel járó alpolgármesteri posztra ejtőernyőztetett „haver” tartja kézben és viszi a vásárhelyi ügyeket. Arról is beszámoltunk, hogy egy gödöllői fórumon a városvezető Szabó Jánost nevezte meg kiszemelt utódjaként.

Bár Szabó János saját elmondása szerint szisztematikusan igyekszik helyezkedni – úgy fogalmazott a SzeretlekMagyarorszag.hu-nak: „ha máról holnapra” lenne városvezető, mindenki rosszabbul járna, „mintha lépésről lépésre szisztematikusan végigmennénk az átadás-átvételi, felkészítési folyamaton, ahogyan az egy professzionális környezetben szokás” –, a valóságban úgy tűnik, már most is ténylegesen ő vezeti a várost. Olyan politikusként, akit egyébként soha, senki, semmire nem választott meg…

Ugyan még meg sem melegedett a hátsója alatt az új városházi széke, Szabó János immár több fantasztikus ötlettel és ügylettel felhívta már magára a figyelmet. Ő volt az, aki előkészítette és egyengette a Jovány Gyula-féle buszos konstrukciót, melynek keretében százmilliós nagyságrendű szerződés ellenében üresen köröznek a városban a Jovány-buszok. Aztán sikerült egy parádés kontraktust tető alá hoznia, melynek értelmében a kivitelező az ipari parkban kábé nettó 118 millió forintból aszfaltoz le egy negyed kilométer hosszúságú utacskát. Novembertől pedig érkezik a városnak a legújabb Szabó-ajándék (és hol van még a karácsony?): az eddigieken felül havi szinten további 25 Jovány-járatot állít be az önkormányzat. Továbbra sem tudjuk, mennyi pénzébe fog kerülni a vásárhelyi adófizetői közösségnek a Márki-Zay-kampány fuvarosának pluszmegbízása, erre a kérdésünkre ugyanis napok óta nem válaszol a városháza.

Érdemes ismét leszögeznünk: Szabó Jánost soha senki nem választotta meg alpolgármesternek, semmilyen választáson nem mérette meg magát a közösség bizalmáért. Márki-Zay a barátjából, politikai kampánytámogatójából csinált alpolgármestert, és – olybá’ tűnik – a bizalom jeleként odaadta neki a kasszakulcsot is. Ebből persze Szabó sem csinál titkot, hiszen hónapok óta rendszeresen nyilatkozik Vásárhely pénzügyeiről, anyagi helyzetéről, s mint felvázoltuk, két kézzel szórja a pénzt.

Ahogy arra rámutattunk: a napnál is világosabb, hogy a folytatódó országos Márki-Zay-kampányban újabb szállítási feladatok merültek és merülnek fel az áprilisi országgyűlési választásig, és szeretet ide, önkéntesség oda, a kampány fuvarosát valahonnan ki kell fizetni. Szabó János azt nyilatkozta, azért rendelt meg az önkormányzat pótló járatokat havi 25 alkalomra, mert az utasok nem fértek már fel a Jovány-buszokra. Szerintünk ez dolgot jelenthet: vagy annyira hülyének nézi(k) a vásárhelyieket, hogy azt hiszi(k), nem látják a nap mint nap üresen köröző járatokat, vagy tényleg fogalma/fogalmuk sincs, mennyire kihasználtak valójában a járatok. Na persze Szabónak a milliós fizetés mellett feltehetőleg nem kell túl sokat buszoznia…