A vásárhelyi ifjú tudós, akit a kémia iránti szeretet és a versenyezni akarás visz előre – INTERJÚ

Mint arról korábban már beszámoltunk, Lemaitre Lucien második helyezést ért el az M5 Ifjú Tudósok című tudományos vetélkedőjén, ahol kémia tantárgyból mérettette meg magát. Lucien első helyezése csupán egy ponton múlott, eredményére azonban így is nagyon büszkék lehetünk.
Az Oktatási Hivatal Ifjú tudósok című műsorának célja az volt, hogy bemutassa és népszerűsítse a történelem, biológia és kémia tudományágakat, valamint hogy példát mutasson a középiskolások és a társadalom szélesebb csoportjai számára.
Saját tapasztalataim által azt mondhatom, hogy ez a cél megvalósult, hiszen több embertől is azt a visszajelzést kaptam, hogy nem csupán a szurkolás jelentett nekik örömet, hanem a tudományág azon szép pillanatait is meglátták, amelyet eddig adott esetben nem tudtak felfedezni
– árulta el Lucien.

A végzős gimnazista számára olyan kihívásokat tartogatott a verseny, amit korábban még nem tapasztalt.
Három fordulóban versenyeztem, ami két forgatást jelentett, és hát teljesen új szituáció volt számomra ez a fajta megmérettetés, másként kellett alkalmazkodnom, de azt elmondhatom, hogy nagyon szép versenyek voltak, a zsűri rendkívül empatikus volt, a legtöbb versenytárssal pedig korábban már találkoztam
– összegezte tapasztalatait a fiatal tehetség, aki nem keseredett el azon, hogy második helyezést ért el, sőt, nagyon büszke rá!
„Abból következtetve, hogy mennyire tudtam felkészülni, és milyen napom van aznap, általában be tudom lőni, hogy mire elegek az esélyeim. Ezt az egy pontot nyilvánvalóan nem tudtam volna előre megmondani, és verseny közben ezzel nem is igazán foglalkoztam, hiszen olyankor kikapcsolok, és a szakmai részére koncentrálok, de valahogy nem lepődtem meg az eredményen, már csak azért sem, mert úgy igazán első helyen még nem szerepeltem korábban” – jelentette ki Lucien.
A fiú azt is hozzátette, azzal, hogy az első helyezés még várat magára, csak még izgalmasabb lesz a játék, hiszen őt eddig sem a zsenialitás, sokkal inkább a kémia iránti szeretet és versenyezni akarás motiválta.

A Németh László Gimnázium igazgatója, Árva László portálunknak elmondta, az iskola rendkívül büszke Lucien teljesítményére:
Ez egy visszaigazolás számunkra, miszerint eredményes volt az iskola képzési szerkezetében tett változtatásunk, összefüggésben azzal, hogy néhány éve az Öveges Program keretében megépült a Gyulai József Természettudományos Műhelyünk, mely által a természettudományok sokkal nagyobb hangsúlyt kaphatnak intézményünkben.
Az igazgató hozzátette, a kémia az a tantárgy, amelyhez egy speciális, jól felszerelt laboratórium és laboratóriumban jártas tanárok kellenek.
E laboratórium nélkül nem lehetett volna felkészülni, a kémia ugyanis más jellegű tantárgy, mint mondjuk a történelem, amelyre akár egy tanteremben is fel lehet készülni. A kémiánál nagyon fontos a kísérletezés és a tapasztalati megismerés – tette hozzá Árva László, aki azt is elárulta, hogy a tehetséggondozás akkor kezdődik el, amikor a gyermek belép az iskolába.
Tehetséget gondozni számunkra nemcsak a tudás átadását jelenti, hanem hogy olyan személyiséget formáljunk a fiatalokból, mint például Lucien, aki nem csupán okos és jártas a kémiában, hanem egy nyitott és intelligens fiatalember is.
Lucien felkészítő tanárai korábban Matyuska Ferenc, majd Csaláné Böngyik Edit és Dr. Arany Eszter tanárnők voltak.
Fotók: M5 – Ifjú Tudósok