quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Szólj hozzánk

Olvasó: egy lezáratlan játszótér margójára

2021. augusztus 11.

Olvasónk fotókat küldött a Mérleg utcáról és gondolatait is leírta.

Olvasónk levelét, gondolatait és fotóit változtatás nélkül közöljük:

Vásárhelyi Valóság

Az elmúlt hetekben számos cikk látott napvilágot a hódmezővásárhelyi játszóterek állapotáról, azok ideiglenes lezárásairól, felülvizsgálatairól.

A vasútállomás előtt, a Mérleg utcai társasház mellett azonban található még egy, három elemből álló játszótér, ami nincs lezárva, de ahogy az a fotókon is látható, a hinta állapota nem kifejezetten a biztonságról árulkodik.

 Ez a helyszín bizonyára elkerülte a vásárhelyi városházán munkálkodók figyelmét!

Bár nem lehet tudni, hogy az említett terület játszótérnek van-e nyilvánítva, de még ebben az esetben is, az illetékes településrészi képviselőnek kötelessége lenne intézkednie a polgármesteri hivatal irányába. Tudnia és jeleznie kellene azt is, hogy a körzetében milyen állapotban vannak a közcélú területek különösen akkor, ha az a gyermekek biztonságát veszélyezteti! Tanácsos lenne az is, ha a képviselő saját körzetén belül kezdeményezné és fenntartaná a párbeszédet a lakossággal, hogy a beavatkozást igénylő területeket közös együttműködéssel térképezzék fel, és találjanak mindenki számára elfogadható megoldást. Ez érvényes lenne a már említett, Mérleg utcai társasház melletti játszótér karbantartásával kapcsolatban is.

De hiú ábránd, hogy, akár a településrész képviselője saját hatáskörben, akár a városháza illetékes munkatársai intézkedjenek, holott ez lenne a feladatuk!

Bár ezen sem lehet meglepődni, mikor a „főnök” végeláthatatlan országjáró kampánykörutat folytat saját magát reklámozva, miniszterelnöki ambíciói érdekében.

Kampányát már a Balatonban lubickolva is láthatjuk repülőgépes, ún. „légi hirdetések” formájában. Tehát érthető, ha a polgármesternek közben nincs ideje olyan hétköznapi feladatokra, amellyel pedig Őt a hódmezővásárhelyi választópolgárok többsége megbízta. Az önkormányzat által nemrég kiadott programfüzet köszöntőjében a „fejlődő városként” emlegetett Hódmezővásárhellyel, a hétköznapi, ámde nagyon is valós helyi problémákkal kellene foglalkoznia! Jó lenne, ha szavak helyett, a település megyei jogú rangjához is méltó színvonalú fejlesztésekkel valóban fejlődne a város, úgy, ahogyan azt megígérte!

Az elmúlt időszak eredményei, a hivatal és a polgármester adminisztratív határozatlansága, az évről-évre történő határidő-hosszabbítgatások ahhoz vezettek, hogy elbukott az 5 milliárd forintos belvárosi parkolóház (300 gépjárműnek!!) építését is magában foglaló új könyvtár építése, és hasonló sorsra jutott a Bethlen Gábor- és Németh L. Gimnáziumok közel 7 milliárd forintos fejlesztési projektje is- semmi jót nem ígérve az elkövetkező évekre sem a város valódi fejlődését illetően.

Ha a fejlődést nézzük, akkor Vásárhelynek minden bizonnyal be kell érnie a még jobboldali városvezetés által 2017-ben leszerződött Modern Városok Program pályázatainak (Kovács Küry Idősek Otthonának felújítása, 117 km turisztikai kerékpárút építése) megvalósításával. Igaz, utóbbi projekt jelenlegi állásáról szintén nagy a csend a torony alatt de, az Idősek Otthona felújítása legalább már zajlik, még ha több éves csúszással, és jelentős, több mint 100 millió forintos önkormányzati önerő kiegészítéssel is. Ennek az összegnek a megemelkedése nagyrészt szintén az önkormányzat 2018. óta tapasztalt aktatologatásának, szakmai- és gyakorlati határozatlanságának köszönhető. Hozzáteszem, hogy 2018-ban az építőipari anyagárak jóval alacsonyabbak voltak, mint napjainkban, tehát már csak ezért is jó lett volna ha, az akkor erre a célra rendelkezésre álló támogatási összeg egy részéből megkezdődhettek volna a fejlesztések! Ezzel az önkormányzati önerő összege is jóval alacsonyabb lehetett volna, ami nem lényegtelen ekkora beruházást illetően.

 Érdemes lenne a fejlesztési pályázati lehetőségek világában naprakészen, határozottan mozogni, megragadva minden külső lehetőséget arra, hogy városunk valóban fejlődjön!

Tudjuk, csak önkormányzati forrásból képtelenség  a település hosszú távú jövőjét befolyásoló fejlődést elérni, nemcsak Vásárhelyen, de más településeken sem. Kell a pályázati forrás, kell a kívülről érkező gazdasági megerősítés. Ellenkező esetben csekély önkormányzati pénzből csak jól csengő, hangzatos szlogenek hangoztatásával lehet álmodni a fejlődésről. Az pedig vásárhelyen nagyon „megy” a jelenlegi városvezetés részéről.

A település vezetőinek kevesebbet kellene foglalkozniuk az ellenség-kereséssel, az általuk vélt igazságtalanságok hangoztatásával, és többet az összefogással, a valódi párbeszéddel, és az „aprónak” tűnő, ám városunk mindennapi életét nagymértékben meghatározó dolgokkal!

 Ez a Vásárhelyi Valóság!

olvasónk