Lázár a tram-trainről: nem presztízsberuházást szeretnénk, hanem reálisat

Exkluzív interjút adott Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, Hódmezővásárhely országgyűlési képviselője az elszállt költségek miatt veszélybe került tram-train beruházás kapcsán a Délmagyarország című napilapnak.
A politikus a beszélgetés elején elmondta, tavaly májusban a projektért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium beadott egy előterjesztést a kormánynak, miszerint a pályakorszerűsítésre és a járműbeszerzésre összesen 23,2 milliárd forintra lesz szükség, melyből most márciusra immáron 48 milliárd forint lett. Meglátása szerint a városnak az az érdeke, hogy a tram-train vonal megépüljön, ilyen áron azonban nem tartja azt támogathatónak. Úgy fogalmazott, „nem presztízsberuházást” szeretnének, „hanem reálisat.
Szavai szerint szükség van a fejlesztésre, a kormány azonban nem engedhet meg akármit; a szabályokat mindenkinek be kell tartania.
Ez szimbolikus ügy, a kormánynak nemet kell mondania a túlárazásokra – mondta a kancelláriaminiszter, egyúttal hozzátette át kell gondolni, újra kell tervezni a projektet. Szerinte, ha ezek után lesz is valami a beruházásból, egy-másfél év csúszással mindenképp számolni kell.
Mindezeken felül arról is szólt, „vérlázítónak” tartja az NFM témában kiadott közleményének azon passzusát, miszerint, ha a költségeket nem fizeti ki az Unió, kifizetheti az állam (mindezt úgy, hogy pár sorral feljebb azt írják, kevés lesz az utas, és nem térül meg beruházás.)
Elhangzott, a történtek kapcsán az az érzése, „voltak, akik úgy gondolták, a projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk”, „majd eladjuk Lázár nevével a költségvetésnek”. Ez a hozzáállás szerinte elfogadhatatlan.
Létezik egy határ, amit nem lehet átlépni. Senkinek sem. Ha én nem léphetem át, akkor más se. Ezt tekinthetjük üzenetnek is, minden irányba – zárta a beszélgetést Lázár János.
(Borítókép: Lázár János; illusztráció; forrás: Hódmezővásárhely.hu)