quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 08. vasárnap
  -  Medárd
Vásárhely24.com archívum

Lázár a tram-trainről: nem presztízsberuházást szeretnénk, hanem reálisat

2017. április 27.

Exkluzív interjút adott Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, Hódmezővásárhely országgyűlési képviselője az elszállt költségek miatt veszélybe került tram-train beruházás kapcsán a Délmagyarország című napilapnak.

A politikus a beszélgetés elején elmondta, tavaly májusban a projektért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium beadott egy előterjesztést a kormánynak, miszerint a pályakorszerűsítésre és a járműbeszerzésre összesen 23,2 milliárd forintra lesz szükség, melyből most márciusra immáron 48 milliárd forint lett.  Meglátása szerint a városnak az az érdeke, hogy a tram-train vonal megépüljön, ilyen áron azonban nem tartja azt támogathatónak. Úgy fogalmazott, „nem presztízsberuházást” szeretnének, „hanem reálisat.

Szavai szerint szükség van a fejlesztésre, a kormány azonban nem engedhet meg akármit; a szabályokat mindenkinek be kell tartania.

Ez szimbolikus ügy, a kormánynak nemet kell mondania a túlárazásokra – mondta a kancelláriaminiszter, egyúttal hozzátette át kell gondolni, újra kell tervezni a projektet. Szerinte, ha ezek után lesz is valami a beruházásból, egy-másfél év csúszással mindenképp számolni kell.

Mindezeken felül arról is szólt, „vérlázítónak” tartja az NFM témában kiadott közleményének azon passzusát, miszerint, ha a költségeket nem fizeti ki az Unió, kifizetheti az állam (mindezt úgy, hogy pár sorral feljebb azt írják, kevés lesz az utas, és  nem térül meg beruházás.)

Elhangzott, a történtek kapcsán az az érzése, „voltak, akik úgy gondolták,  a projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk”, „majd eladjuk Lázár nevével a költségvetésnek”. Ez a hozzáállás szerinte elfogadhatatlan.

Létezik egy határ, amit nem lehet átlépni. Senkinek sem. Ha én nem léphetem át, akkor más se. Ezt tekinthetjük üzenetnek is, minden irányba – zárta a beszélgetést  Lázár János.

(Borítókép: Lázár János; illusztráció; forrás: Hódmezővásárhely.hu)