quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Hatvan méteres körhíd épül Vásárhely határában

2016. november 30.













Hivatalosan is elkezdődtek a hódmezővásárhelyi északi elkerülőút építési munkálatai: egy formális ceremónia keretében ma délelőtt letették a közel tizenhárom és fél kilométeres új autóút márványtáblás alapkövét.

Mint ismeretes, a 38 milliárd forintos infrastruktúra-fejlesztő beruházás városunkat lesz hivatott tehermentesíteni a 47-es főút átmenő forgalmától – összeköti a Kutasit a Szegedi úttal, méghozzá a városhatáron túl.

B. Nagy László, Csongrád megye fejlesztési biztosa a november elején elstartolt gigaberuházás kapcsán elmondta, az elkerülő napi több ezer autótól szabadítja majd meg a várost, ugyanakkor nem csak a vásárhelyiek életébe hoz jelentős változásokat; az északról délre, valamint az autópályára tartó autósok, fuvarozók számára is nagy könnyebbséget jelent majd, ha nem kell átrobogniuk a városi utcákon.

Szavai szerint egyébiránt a beruházásból a helyi gazdaság is szépen profitálhat: a nagyszabású közút-fejlesztésnek köszönhetően a város és a régió még inkább vonzó lesz a befektetők számára.

Forrás: Vásárhely24/Frankó Máté

Az óriás projekt keretében egy 13,4 kilométer hosszú, kétszer egysávos – adott esetben kétszer kétsávosra bővíthető – új nyomvonalú út épül rajta két körforgalmi csomóponttal, egy vasúti felül- és egy kerékpáros aluljáróval, valamint Kopáncsnál egy harminc méter sugarú, a vasutat és a közutat különszintben keresztező körhíddal – tájékoztatott a konkrét számadatokról immáron Lopper Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Utóbbiról elmondta, ilyen csomópont Magyarországon egyedül Budaörsnél van, a Csongrád megyei azonban ennél is nagyobb lesz.

Forrás: NIF

A vásárhelyiek régóta várják már ezt a pillanatot, mindazonáltal Hódmezővásárhely már eddig is sokat tett a városi közutak fejlesztéséért – erről már Almási István polgármester beszélt. Mint mondta, a rendszerváltás óta szilárd burkolatot kapott a város összes földútja, de egy sor új kerékpárút is épült az utóbbi években, évtizedekben. Beszédében szólt a tervezett keleti elkerülőről is. A Kutasi és az Erzsébeti utat összekötő új útszakasz a déli és az északi elkerülőhöz csatlakozva egy komplett körgyűrűt fon majd a város köré, minek után napi 18 ezer átmenő gépkocsi tűnhet el a belterületi utakról.