quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 21. hétfő
  -  Konrád
Vásárhely24.com archívum

Lázár: az oktatás legfontosabb szereplői az egyházi intézmények

2016. november 26.

Lázár János azt mondta: munkájuk során különös jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy támogatni tudják az egyházi intézményeket. Nagy megtiszteltetés, hogy Mezőtúron is hozzájárulhattak a református kollégium működéséhez – hangoztatta.

A tárcavezető két “tartópillért” nevezett meg. A kormány meggyőződése szerint a legtöbb, amit egy diáknak adni lehet, hogy jó keresztényt, illetve keresztyént és jó magyart nevelnek belőle.

Úgy fogalmazott: “ami ezen túl van, az vitatható, megkérdőjelezhető”, és nem tudni, kiállja-e a következő évszázadok próbáját.

A kabinet ehhez a nevelési elvhez remél szövetségest a történelmi egyházakban, ennek rendeli alá az új nemzeti alaptantervet és a magyar oktatáspolitika megszervezését – szögezte le Lázár János, hozzátéve: a két pillér garantálja, hogy ami ezer éven át megtartotta az országot, az a következő évtizedekben, évszázadokban is megtartja.

A miniszter a magyar nemzeti jövő egyik legfontosabb zálogának nevezte az egyházi oktatási intézményeket, kiemelve, hogy minden ilyen iskola fejlődési törekvését támogatják.

A nemzet jövője és a történelmi egyházak oktatási rendszere elválaszthatatlan egymástól – mondta a tárcavezető, megjegyezve, hogy az elmúlt ezer év tapasztalata alapján a nemzet az egyházi oktatási intézményeken keresztül erősödik.

Lázár János szerint fontos, hogy ne az határozza meg egy gyermek életét, milyen anyagi körülmények közé születik, hanem az, hogy milyenek a képességei. Közlése szerint az összes magyar református iskola ennek szellemiségében tevékenykedik, egyik legfontosabb küldetésének tekinti, hogy mindenkit tudáshoz és így lehetőségekhez juttasson.

Ezért érdemel köszönetet és támogatást a mezőtúri tantestület az elmúlt évtizedekben végzett munkájáért – hangsúlyozta a miniszter, hozzáfűzve: a jövőben is szeretnének nagyvonalú támogatói maradni az iskolának.

Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke, az iskola egykori diákja azt a kérdést tette fel az ünnepség résztvevőinek, vajon elgondolkodtak-e azon, mit jelentett 1530-ban iskolát alapítani “itt, az Alföld sarában, porában”. Micsoda elkötelezettség kellett ahhoz, hogy az alapítók iskolában, könyvtárban gondolkozzanak – tette hozzá.

Az intézmény történetéről szólva kitért arra, hogy az államosítás korszaka után, 1992-ben a mezőtúri református egyházközség visszakapta iskoláit, a gimnázium visszatérhetett “az elűzött egyház kebelébe” és új útra indult a fejlesztéseknek köszönhetően.

A fejlesztések egyik állomása az ókönyvtár megújulása – mondta Latorcai János.